Z anteny krakowskiej stacji na ponad dwa miesiące zniknie Robert Mazurek. Po raz ostatni prowadzący „Poranną rozmowę w RMF FM” pojawi się w piątek, 23 czerwca. Jak słyszymy w stacji, dziennikarz wybiera się na urlop. Na antenę ma wrócić w nowym sezonie na początku września.
To nie oznacza, że rano nie będzie tam wywiadów z politykami. – W wakacje w RMF FM nadawana będzie rozmowa o godz. 8 prowadzona wymiennie przez dziennikarzy RMF FM. Jak zawsze początek w RMF FM, a kontynuacji będzie można słuchać w internetowym Radiu RMF24 i oglądać na portalu RMF24.pl oraz w naszych mediach społecznościowych – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Krzysztof Głowiński, rzecznik Grupy RMF.
Stacja zdecydowała też, że latem mniej będzie audycji publicystycznych. Dlatego w wakacje znikają pozostałe rozmowy, które nadaje rozgłośnia. Chodzi o „Rozmowę w południe w RMF FM” (nadawana w „Faktach” o godz. 12) oraz „Popołudniową rozmowę w RMF FM”, która jest emitowana od poniedziałku do piątku po godz. 18 (każdego dnia ma innego prowadzącego, rozmowy prowadzą: Kazimiera Szczuka, Paweł Balinowski, Tomasz Terlikowski, Piotr Salak oraz Marek Tejchman). Również w piątek, 23 czerwca po raz ostatni przed wakacjami będzie można usłyszeć cykl porannych rozmów „7 pytań o 7:07” nadawanych w internetowej stacji RMF24.pl.
– Na czas wakacji znika też sobotni wywiad „Gość Krzysztofa Ziemca” – informuje nas Krzysztof Głowiński.
Zostaną rozmowy w Radiu Zet
Główny konkurent RMF FM, czyli Radio Zet, latem pozostawi w ramówce część codziennych wywiadów. Poranne rozmowy są nadawane o godz. 8:02, a jego gospodarzem jest Bogdan Rymanowski. „Popołudniowy Gość Radia Zet” emitowany jest po godz. 17, a jego prowadzącą jest Beata Lubecka. Szczegóły mają być znane wkrótce.
Stacja nie informuje, czy zniknie także nadawany w soboty godzinny program „6. Dzień Tygodnia w Radiu Zet” prowadzony przez Andrzeja Stankiewicza, w którym występują przedstawiciele wszystkich opcji politycznych obecnych w parlamencie.
Mniej słuchaczy niż rok temu
RMF FM jest liderem rynku radiowego. Według najnowszego badania Radio Track od marca do maja 2023 r. stacja miała 29,7 proc. udziału w rynku słuchalności wobec 31,3 proc. rok wcześniej.
Spółka nadająca radio RMF FM i internetową rozgłośnię RMF24 w 2021 r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 29,3 proc. do 105,68 mln zł i zysku netto z 13,97 do 17,88 mln zł.