Program Krzysztofa Stanowskiego w TVP Sport miał udziały niższe niż średnia stacji

"Stan futbolu" to magazyn o piłce nożnej prowadzony przez Krzysztofa Stanowskiego i tworzony we współpracy z Weszlo.com

W ciągu ostatniego 1,5 roku program „Stan futbolu” śledziło w TVP Sport średnio 32 tys. widzów. Udziały stacji podczas emisji programu były niższe od jej długookresowych wyników. – Oglądalność poszczególnych programów na TVP Sport różniła się niekiedy diametralnie – ocenia Maciej Rzeżuchowski, wiceprezes zarządu domu mediowego Media Context.

Nie wiadomo, czy w TVP Sport w miejsce programu Krzysztofa Stanowskiego pojawi się inny cykl piłkarski. – W tej sprawie nie zapadła jeszcze decyzja redakcji – przekazało nam w poniedziałek Centrum Informacji TVP. Według ramówki ostatnie wydanie „Stanu futbolu” w TVP Sport zostanie nadane w sobotę 17 czerwca.

Stanowski rozwija imperium medialne

Według Macieja Rzeżuchowskiego zakończenie emisji programu w telewizji linearnej nie może dziwić. – Krzysztof Stanowski od dawna rozwija „swoje imperium medialne” w internecie i tam najpewniej chce monetyzować swoją popularność. Kanał Sportowy ma już ponad milion subskrybentów, ponadto jest również Weszło TV, gdzie właśnie program „Stan futbolu” według Krzysztofa Stanowskiego prawdopodobnie będzie kontynuowany – stwierdza.

Twórca programu i dyrektor TVP Sport Marek Szkolnikowski na zakończenie współpracy nie szczędzili sobie uprzejmości, dowodząc, że pożegnanie nie miało dodatkowych podtekstów.

Z danych od początku stycznia 2022 do 10 czerwca 2023 wynika, że emitując program, TVP Sport miał średnio po 0,52 proc. udziału zarówno w grupie ogólnej 4+, jak i komercyjnej 16-59. „Stan futbolu”, który nadawano w sobotnie poranki o nieregularnych porach, nie miał jednak emisji w lipcu, sierpniu, wrześniu i grudniu 2022.

Z kolei jeśli bierze się pod uwagę tylko wydania od 11 marca 2023 do 10 czerwca 2023, widownia programu to średnio 26,7 tys. oglądających – 0,46 proc. w grupie ogólnej 4+ i 0,38 proc. w komercyjnej 16-59.

Dla porównania, w całym 2022 roku TVP Sport notował średnio 1,11 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ i 0,99 proc. w grupie komercyjnej 16-59, a np. w kwietniu 2023 – odpowiednio 0,57 proc. i 0,47 proc.

„Chciałbym mieć więcej swobody”

Najpopularniejsze wydanie, które nadano 25 marca 2023 o godz. 10, miało średnio 66,7 tys. widzów (1,08 proc. w grupie ogólnej 4+ i 0,76 proc. w grupie komercyjnej 16-59). Jego gośćmi byli: Maciej Wąsowski, Kamil Gapiński, Wojciech Kowalczyk i Mateusz Janiak. Tematem programu był mecz reprezentacji Polski z Czechami rozpoczynający eliminacje Mistrzostw Europy.

Z kolei odcinek z 1 kwietnia 2023 z godz. 9 miał tylko 4,8 tys. widzów (odpowiednio 0,08 proc. i 0,11 proc. udziału) i był to najsłabiej oglądany odcinek w całym analizowanym okresie (od początku stycznia 2022 do 10 czerwca 2023). Gościli w nim: Maciej Wąsowski, Dominik Ebebenge, Wojciech Kowalczyk i Mateusz Janiak. Głównym tematem były najbardziej wpływowe osoby w polskiej piłce nożnej.

„Jestem na takim etapie, że chciałbym mieć trochę więcej swobody, luźniejsze piątkowe wieczory, większą elastyczność w weekendy, a telewizja ma swoje oczywiste, sztywne zasady” – stwierdził Stanowski w poniedziałek na Twitterze.

„Stan futbolu” to magazyn o piłce nożnej prowadzony przez Krzysztofa Stanowskiego i tworzony we współpracy z Weszlo.com. W TVP Sport jest nadawany od listopada 2018 roku. Wcześniej był pokazywany w Sportklubie i Eleven Sports. Transmisje równolegle odbywają się na YouTube.

Dane: Nielsen Media.