„Newsweek Polska” z tęczowym logo na Miesiąc Dumy

W związku z Miesiącem Dumy mniejszości seksualnych tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zmieniło kolorystykę swojego logo z czerwonej na tęczową.

Logo „Newsweek Polska” ma tęczowe kolory zarówno w wersji drukowanej tygodnika, jak i na jego portalu internetowym. – W ten sposób solidaryzujemy się z osobami LGBTQIA+, dla których czerwiec to Miesiąc Dumy – podkreśla redakcja.

W nowym numerze „Newsweeka” zamieszczono wywiad z transpłciową aktywistka Mają Heban.

– W Polsce, gdzie zblatowana z Kościołem katolickim władza promuje jeden „święty” model rodziny i miłości, osoby LGBTQIA+ traktowane są jak obywatele drugiej kategorii. Nie może być na to zgody w demokratycznym państwie prawa, za które wciąż Polska chce uchodzić – podkreśla redaktor naczelny „Newsweeka” Tomasz Sekielski na portalu tygodnika, w komentarzu zatytułowanym „Stoimy po stronie tych, którym w imię politycznych interesów odmawia się ludzkiej godności”.

– Jak pisała swego czasu trans aktywistka Maja Heban, „żeby zrozumieć Miesiąc Dumy, trzeba najpierw zaznać tęczowego wstydu”. Bo, czy ktoś, kto nie doznał przemocy, upokorzenia, odrzucenia w związku ze swoją tożsamością płciową lub orientacją seksualną może w pełni zrozumieć dumę z przetrwania, z bycia sobą na przekór skostniałym społecznym relacjom i konkretnym osobom, które z nienawiści do wszystkiego, co „inne” gotowe są do największych podłości? – pyta Sekielski.

W pierwszym kwartale br. średnia sprzedaż ogółem „Newsweek Polska” wynosiła 53 683 egz., o 18,2 proc. mniej niż rok wcześniej (dane Polskich Badań Czytelnictwa).

Tomasz Sekielski jest naczelnym tygodnika od połowy ub.r.