Cztery instytuty chcą realizować dla Krajowego Instytutu Mediów badanie założycielskie

Do przetargu Krajowego Instytutu Mediów na realizację badania założycielskiego zgłosiły się 4 firmy badawcze – wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Są wśród nich m.in. Ipsos i PBS.

Przetarg KIM dotyczy świadczenia usług w zakresie dostarczania danych populacyjnych na temat konsumpcji usług medialnych i posiadania infrastruktury do ich odbioru, które realizowane jest min. w ramach badania założycielskiego KIM.

Oferty w nim złożyły cztery firmy badawcze: PBS (z ceną 1,84 mln zł), Ipsos (z ceną 1,67 mln zł), ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku ( z ceną 1,65 mln zł) oraz Research Collective (z ceną 1,75 mln zł). Ta ostatnia firma obecnie realizuje na zlecenie KIM badanie założycielskie – po wygranym przetargu w lipcu 2022 roku.

Wyniki badania założycielskiego mają pozwolić na wyznaczenie populacji, subpopulacji oraz wyliczenie struktury użytkowników usług medialnych do innych badań. Cykliczność badania założycielskiego z kolei ma zapewnić stały dostęp do informacji o populacji. Badanie to ma charakter ilościowy i będzie realizowane w formie wywiadów bezpośrednich przy wykorzystaniu komputerów lub tabletów (F2F CAPI/TAPI) i/lub telefonicznie.

KIM wymaga, by wybrana w przetargu firma przystąpiła do badania (wywiadów) od dnia 1 lipca 2023 roku i aby realizowała badanie (wywiady) do 20 grudnia br. O wyborze zwycięskiej firmy zdecydują: doświadczenie zespołu (waga: 40) i cena (waga: 60).