W połowie kwietnia tego roku „Die Aktuelle” ukazał się z sensacyjnym nagłówkiem, promującym „pierwszy wywiad” z Michaelem Schumacherem, od blisko dekady przebywającym w śpiączce. Okazało się jednak, że „wywiad” z siedmiokrotnym mistrzem Formuły 1 został wygenerowany przez sztuczną inteligencję.
W rzekomych cytatach Schumachera dla „Die Aktuelle” czytamy: „Moje życie całkowicie się zmieniło od czasu [wypadku]. To był straszny czas dla mojej żony, dzieci i całej rodziny; Byłem tak ciężko ranny, że leżałem przez wiele miesięcy w czymś w rodzaju sztucznej śpiączki, ponieważ w przeciwnym razie moje ciało nie mogłoby sobie z tym wszystkim poradzić”.
Rodzina Michaela Schumachera planuje kroki prawne przeciwko niemieckiemu tygodnikowi, co potwierdził agencji Reuters jej prawnik.
Schumacher dekadę temu uległ tragicznemu wypadkowi
Michael Schumacher krótko po zakończeniu kariery sportowej uległ tragicznemu wypadkowi podczas jazdy na nartach we francuskich Alpach. Doznał poważnego urazu mózgu. Od 2013 roku przebywa w stanie śpiączki. Rodzina i najbliższe otoczenie kierowcy bardzo dba o prywatność, praktycznie nie udziela wywiadów o stanie zdrowia Schumachera ani o innych szczegółach z jego życia w obecnym stanie. Do mediów nie przedostają się żadne aktualne zdjęcia legendarnego kierowcy Formuły 1.
Corinna Schumacher w dokumencie Netflixa z 2021 roku zdradziła jedynie, że Schumacher odbywa terapię w domu, w otoczeniu rodziny. „Robimy wszystko, co możemy, aby Michaelowi było lepiej i aby zapewniać mu komfort, po prostu by czuł się naszą rodziną”- powiedziała żona Schumachera.
Żona Schumachera, Corinna, w ostatnich latach podejmowała już działania przeciwko tabloidom. W 2017 roku sąd okręgowy w Hamburgu nakazał magazynowi „Bunte” wypłacenie Michaelowi Schumacherowi 50 tys. euro odszkodowania” – przypomniał „Spiegel”. W grudniu 2015 roku, dwa lata po poważnym wypadku Schumachera na nartach, „Bunte” napisało na swojej pierwszej stronie: „To więcej niż świąteczny cud – Michael Schumacher znów może chodzić”.
Schumacher wygrał 91 wyścigów w Formule 1, dwukrotnie został mistrzem świata z teamem Benettona, a później pięć razy z włoską drużyną Ferrari.