Grupa Tier Investment, współwłaściciel News 24 oraz większościowy udziałowiec Biznes 24, uruchamia szkolenia medialne, których uczestnicy będą potem plasowani w programie „w celu udzielenia wywiadu (…) i skomentowania aktualnej sytuacji w danej branży. – W tym projekcie nie chodzi o reklamowanie swojej firmy czy usług w sposób bezpośredni, a o podzielenie się z widzami wiedzą ekspercką – zastrzega Kamil Bilecki, prezes zarządu Tier Investment.
Kamil Bilecki wyjaśnia, że firma szuka kolejnych źródeł przychodów, przede wszystkim dla News 24. – Akademie medialne są już obecne w portfolio różnych telewizji, więc to nie jest nic niespotykanego. My jednak dodatkowo chcemy wyprodukować programy poradnikowe z udziałem osób odbywających nasze szkolenia – tłumaczy Bilecki.
Jak dodaje, na razie projekt jest w fazie rozwoju. – Jeszcze badamy potrzeby rynku. Zobaczymy, jak szeroki będzie oferowany przez nas pakiet, jakie elementy, poza np. budowaniem marki osobistej i warsztatami przed kamerą, będzie zawierał – dodaje.
Program szkoleń ma być kierowany do przedsiębiorców i ekspertów rozpoczynających swoją przygodę z telewizją. Ponadto klienci będą mogli wykupić dodatkowe usługi związane z reklamą w telewizji i lokowaniem produktu.
„W pierwszej kolejności podczas warsztatów kształcimy uczestników z wystąpień przed kamerą, sztuki mówienia, kształtowania komunikatów i udzielania wywiadów, nawet w kryzysowych sytuacjach. Następnie plasujemy ich w programie, w celu udzielenia wywiadu na temat otoczenia rynkowego i skomentowania aktualnej sytuacji w danej branży” – można przeczytać w prezentacji szkoleń. Jak w niej dodano, cena pakietu szkoleń to 12 tys. zł netto.
Kamil Bilecki podkreśla, że szkolenia obejmą tylko określoną grupę osób, wybranych w castingu. – Będą to wyłącznie eksperci i osoby, które znają branżę. W tym projekcie nie chodzi o reklamowanie swojej firmy czy usług w sposób bezpośredni, a o podzielenie się z widzami wiedzą ekspercką. Na antenie w roli ekspertów pojawią się więc osoby, które pozytywnie ukończą szkolenie i będą posiadały odpowiednią wiedzę – opisuje.
Jak dodaje, uczestnicy szkoleń nie będą występowali w programach informacyjnych czy interwencyjnych News 24, a tylko w przeznaczonym dla nich programie poradnikowym o tematyce biznesowej. – Przestrzegamy zapisów Ustawy o radiofonii i telewizji, a wszelkie ewentualne lokowanie produktu będzie oczywiście odpowiednio oznaczone – mówi Bilecki.
Za program szkoleń medialnych odpowiada TC Media, spółka wspomagająca działania marketingowe i sprzedażowe grupy. – Nie zamierzamy jednak rezygnować np. z wewnętrznego działu sprzedaży Biznes 24. Dzięki TC Media chcemy wspomóc nasze kanały, uruchamiając nowe siły sprzedażowe – wyjaśnia Bilecki.
Według Nielsen Media w marcu Biznes 24 miał średnio 0,01 proc. udziału w grupie ogólnej 4+, a News 24 – poniżej 0,01 proc. Standardowe reklamy telewizyjne w News 24 sprzedaje TVN Media, a w Biznes 24 – biuro reklamy TVP.