Paczyński na stanowisku rzecznika Polska Press przepracował okrągły rok. Do spółki trafił marcu 2022 roku, obejmując z początku funkcję dyrektora marketingu. Następnie w kwietniu jako rzecznik prasowy zastąpił Adriana Majchrzaka, który tę funkcję pełnił od lipca 2021 roku, po odejściu ze spółki długoletniej rzeczniczki Joanny Pazio.
Majchrzak po opuszczeniu stanowiska pozostał w Polska Press.
Wojciech Paczyński zdecydował o odejściu z Polska Press
Z naszych informacji wynika, że Wojciech Paczyński sam zdecydował o odejściu z wydawnictwa, stosowne dokumenty składając w kadrach już pod koniec ub.r. Po trzymiesięcznym okresie wypowiedzenia (w ostatnich tygodniach bez obowiązku świadczenia pracy) odchodzi z firmy. Spółka nie odpowiedziała nam na pytanie, kto przejmie jego obowiązki.
Polska Press nie mianowała nowego rzecznika, zamierza testować nowe rozwiązanie: obowiązki kontaktu z mediami zostaną podzielone pomiędzy dwójkę pracowników biura prasowego. To oni zresztą w ostatnich tygodniach odpowiadali najczęściej na maile dziennikarzy. Nasze ustalenia w tym zakresie w środę potwierdziło biuro prasowe spółki.
Wojciech Paczyński w przeszłości związany był ze spółkami z branży przemysłowej, usługowej, logistycznej, a także technologicznej. Pełnił funkcje związane z budowaniem oraz realizacją strategii komunikacji i marketingu dla produktów i usług oferowanych na rynku polskim oraz globalnym.
Był m.in. pełnomocnikiem zarządu ds. komunikacji w H. Cegielski-Poznań, a wcześniej przez ponad trzy lata dziennikarzem Telewizji Polskiej. Jako dziennikarz pracował też w Astra TV Studio.
Co dalej z Paczyńskim?
Wojciech Paczyński od marca 2019 roku do lutego 2022 roku pełnił funkcję rzecznika Ruchu. W listopadzie 2022 roku objął w spółce dodatkową funkcję: koordynatora eventów i marketingu. Współpracował z pionem plebiscytów i eventów, kierowanym przez Bogusława Kaczmarka.
Co będzie robił po odejściu z Polska Press? Tego Paczyński nie zdradza, w rozmowie z nami wskazuje, że plany ma „jeszcze nie do końca sprecyzowane”.
W 2021 roku Polska Press w ujęciu jednostkowym zanotowała wzrost przychodów z 313,96 do 314,47 mln zł, a przy spadku dotacji i ponad 20 mln zł odpisów miało 30,81 mln zł straty netto, wobec 4,09 mln zł zysku rok wcześniej. Wpływy koncernu ze sprzedaży gazet zmalały z 91,57 do 78,4 mln zł, w tej drugiej kwocie 10,37 mln zł osiągnięto w ramach grupy kapitałowej Orlenu. Był to kolejny mocno spadkowy rok, w 2019 roku przychody w tym zakresie sięgnęły 106,82 mln zł.
Średnia liczba etatów w firmie zmalała w 2020 roku z 2 126 do 1 908. W 2021 roku mimo zatrudnienia w pełnym wymiarze nastąpił dalszy spadek – do 1 793 pracowników (949 kobiet i 844 mężczyzn) na koniec roku.