Ostatnie wydanie tygodnika „Nie” (Urma) z napisem „Nie lękamy się” na okładce trafiło do sprzedaży na stacjach PKN Orlen (koncern wycofał poprzedni numer). Z dystrybucji tytułu zrezygnowała natomiast Poczta Polska. – Garmond Press wziął [od nas] tego następnego numeru mniej o 1200 egzemplarzy, co by znaczyło, że poczta wycofała się w ogóle z kolportowania nas – mówi Wirtualnemedia.pl prezeska Urmy Marta Miecińska.
Prezes Orlenu w ubiegły wtorek zdecydował, że z punktów sprzedaży koncernu wycofane zostanie wydanie tygodnika „Nie”, na okładce którego widniał Jan Paweł II z krucyfiksem, do którego przybita jest lalka. „Przekracza wszelkie granice” – stwierdził Daniel Obajtek.
Poczta Polska usuwa tygodnik
Dzień wcześniej wydawca tygodnika alarmował, że ze sprzedaży numer wycofuje Poczta Polska. „Bardzo proszę o pilne zdjęcie z ekspozycji tego wydawnictwa do czasu wycofania tego nr-u przez Garmond Press (poniedziałek, najpóźniej wtorek – 13-14.03 br.) – przekażę Państwu informację w tym temacie” – pisać miał w opublikowanym w mediach społecznościowych „Nie” okólniku Dariusz Zieliński z Poczty Polskiej.
Poczta Polska do tej pory, jak informuje nas prezeska Urmy Marta Miecińska, nie odpowiedziała na zadane przez prawników spółki pytania, kto i na jakiej podstawie wydał decyzję o wycofaniu „Nie”.
Na okładce wydania tygodnika, które ukazało się w ostatni piątek, znalazł się jedynie napis „Nie lękamy się”. Podobnie jak poprzednim razem, okładka utrzymana jest w fioletowych barwach (stroje w tym kolorze noszą biskupi).
– Garmond Press wziął [od nas] tego następnego numeru mniej o 1200 egzemplarzy, co by znaczyło, że poczta wycofała się w ogóle z kolportowania nas, jak zapowiadała – mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Miecińska.
W krótkim oświadczeniu wysłanym części mediów w ubiegłym tygodniu Poczta Polska stwierdziła: „Z uwagi na kalkulacje i ryzyka biznesowe podjęliśmy decyzję o wycofaniu tego tytułu prasowego, począwszy od bieżącego numeru”.
Wydawca „Nie” zapowiedział kroki prawne wobec Poczty Polskiej. – Cały czas nie mogę nic powiedzieć na ten temat, przygotowujemy się – mówi Miecińska. Jak dodaje, w dalszym ciągu Poczta Polska nie reaguje na jakiekolwiek próby kontaktu. – Nie odpowiedzieli na pisma prawników, nie odpowiadają na pisma od nas. Wszystko, co wiemy, wiemy z mediów – zaznacza.
My również spytaliśmy Pocztę Polską i PKN Orlen, czy kolejne wydania tygodnika będą trafiać do sprzedaży. –
Nowy numer tygodnika „Nie” jest dostępny w sprzedaży na stacjach PKN Orlen – odpowiedział nam dział relacji z mediami biura komunikacji korporacyjnej Orlenu. W poniedziałek nie otrzymaliśmy natomiast odpowiedzi biura prasowego Poczty Polskiej.
Marta Miecińska jest prezeską wydawnictwa Urma od jesieni ub.r. Spółka w obecnej formule została założona w połowie 2001 roku. Od początku właścicielem 100 proc. jej udziałów oraz prezesem i jedynym członkiem zarządu był Jerzy Urban, równocześnie redaktor naczelny „Nie”. Po jego śmierci nastąpiły zmiany. Choć naczelnym na papierze wciąż pozostaje Urban, udziały Urmy odziedziczyła Małgorzata Daniszewska, jego trzecia żona, związana z nim przez ponad 30 lat.
W ub.r. strata netto spółki Urma pogłębiła się z 619,2 do 675 tys. zł. Wpływy nieznacznie wzrosły, firma zarobiła także na sprzedaży dzieł sztuki.Nakład „Nie” w roku ubiegłym wynosił w sumie 2,95 mln egzemplarzy, sprzedaż w ujęciu rocznym – 1,11 mln egz.