Samuel Pereira prowadzącym publicystyczne pasmo w radiowej Jedynce

Samuel Pereira

Od poniedziałku, 20 marca, Samuel Pereira dołącza do grona prowadzących polityczne rozmowy w publicystycznym paśmie „W samo południe” radiowej Jedynki – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Pereira (szef portalu TVP.Info) pracował już przed laty dla Polskiego Radia. W 2016 roku objął stanowisko wydawcy PR1, przeprowadzał wówczas także rozmowy polityczne dla tej anteny. – Zamierzam poświęcić się dla Jedynki, z pewnością jednak nie rozstaję się z dziennikarstwem w formie pisanej – zaznaczał wówczas. W 2019 roku z kolei prowadził przedpołudniowe pasmo informacyjno-publicystyczne w Polskim Radiu 24.

Teraz dołącza do zespołu pasma „W samo południe”, emitowanego w Programie I Polskiego Radia. Będzie dla niego przeprowadzał polityczne wywiady. W połowie stycznia podobne rozmowy dla tej samej audycji zaczął prowadzić Krzysztof Świątek, szef publicystyki w Polskim Radiu 24. Do grudnia ub. roku w gronie przeprowadzający wywiady była także Magdalena Ogórek, lecz zrezygnowała zaznaczając, że „postawi teraz na nowe projekty”.

TVP i Polskie Radio współpracują coraz bliżej

Pereira w radiowej Jedynce to kolejny przykład zacieśniania współpracy mediów publicznych. W wiosennej ramówce TVP Info znalazły się dwa publicystyczne programy Małgorzaty Raczyńskiej-Weinsberg z radiowej Jedynki (będą także emitowane w radiu). Chodzi o cykle „W otwarte karty” i „Gdzie jest Pan Cogito”. – Media publiczne porozumiały się tak elegancko i spokojnie – podkreśliła autorka, która kilka lat temu starała się o funkcję prezesa TVP.

Z Polskim Radiem Raczyńska-Weinsberg jest związana od połowy 2017 roku, zaczęła wtedy prowadzić cykl „Nieznani znani” emitowany w tym samym paśmie, co obecnie „W otwarte karty”. Natomiast na antenie Polskiego Radia 24 co dwa tygodnie jest gospodynią audycji „Pro publico” o tematyce społecznej, a co tydzień prowadzi „Sztukę słuchania” z udziałem polityków.

Udział radiowej Jedynki pod względem słuchania w okresie od listopada 2022 roku do stycznia 2023 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 5,6 proc. – wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.