Bartosz Kwarciak odchodzi z Polska Press

Jego funkcję przejął Szymon Zieliński

Dyrektor regionalnego biura reklamy Polska Press Bartosz Kwarciak pożegnał się z wydawnictwem – ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Firma przekazała pracownikom, że zwolnione stanowisko objął Szymon Zieliński.

Bartosz Kwarciak dyrektorem sprzedaży regionalnej Polska Press Grupa został w styczniu 2018 roku. Od lipca 2014 do listopada 2017 pracował w Media Impact Polska jako dyrektor sprzedaży regionalnej.

Przedtem zatrudniony był w Grupie Onet.pl jako dyrektor sprzedaży commerce group, odpowiadał m.in. za sprzedaż oferty serwisu Zumi.pl. Wcześniej był związany z Mediami Regionalnymi – kolejno jako dyrektor sprzedaży w „Nowej Trybunie Opolskiej” i krajowy dyrektor sprzedaży reklam.

Kwarciak pracował też już w Polska Press, m.in. jako manager w działach sprzedaży reklam oraz badań i rozwoju.

Szymon Zieliński w Polska Press od 7 lat

Od zeszłego piątku stanowisko dyrektora regionalnego biura reklamy zajmuje Szymon Zieliński, będący też w wydawnictwie dyrektorem sprzedaży makroregionu południe.

Zieliński od 2016 r. pełnił rolę dyrektora biura reklamy Polska Press w Krakowie; posiada ponad 20-letnie doświadczenie w obszarze reklamy. Pracę zaczynał od agencji reklamowych, kolejne 10 lat pracował w obszarze reklamy internetowej, przechodząc przez wszystkie szczeble struktury sprzedaży – od stanowisk handlowych, po menadżerskie. Jak zaznacza spółka, nowy dyrektor posiada „duże doświadczenie w produktach online, w tym performance marketingu”.

W 2021 roku Polska Press w ujęciu jednostkowym zanotowała wzrost przychodów z 313,96 do 314,47 mln zł, a przy spadku dotacji i ponad 20 mln zł odpisów miało 30,81 mln zł straty netto, wobec 4,09 mln zł zysku rok wcześniej. Wpływy koncernu ze sprzedaży gazet zmalały z 91,57 do 78,4 mln zł, w tej drugiej kwocie 10,37 mln zł osiągnięto w ramach grupy kapitałowej Orlenu. Był to kolejny mocno spadkowy rok, w 2019 roku przychody w tym zakresie sięgnęły 106,82 mln zł.

Firma wydaje 20 dzienników regionalnych („Nową Trybunę Opolską” poprzez spółkę zależną Pro Media), kilkadziesiąt tygodników lokalnych (15 z nich ukazuje się samodzielnie) i cztery dodatki telewizyjne.