W maju br. OKO.press odwiedziło 734,3 tys. realnych użytkowników, czyli 2,68 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na stronie 1,89 mln odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez minutę i 25 sekund – pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Serwis został uruchomiony w czerwcu ub.r. przy wsparciu Agory i wydawcy „Polityki”. Na stronie nie są emitowane reklamy, redakcja utrzymuje się z wpłat od czytelników. W listopadzie ub.r. szef witryny Piotr Pacewicz zaapelował o pilne wsparcie, zaznaczając, że bez niego strona może zostać zamknięta. W efekcie w ciągu 10 dni redakcja dostała od internautów 122 tys. zł.
MalyDziennik.pl, uruchomiony w połowie listopada ub.r. przez Małgorzatę i Tomasza Terlikowskich, zanotował w maju 332 tys. użytkowników, 1,87 mln odsłon oraz cztery minuty i dwie sekundy średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.
KODuj24.pl, działający od końca maja ub.r., odwiedziło w maju br. 217 tys. internautów, którzy wykonali 530,3 tys. odsłon i korzystali ze strony przeciętnie przez minutę i 44 sekundy. Natomiast Wiadomo.co, uruchomiony przez Przemysława Szubartowicza we wrześniu ub.r., zanotował 48,2 tys. użytkowników, 66,4 tys. odsłon i 36 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika.
Jak wyglądały w kolejnych miesiącach wyniki odwiedzialności OKO.press i KODuj24.pl działających już od ponad roku? Pierwszy serwis od października ub.r. ma regularnie ok. 550-750 tys. użytkowników miesięcznie, w najlepszych miesiącach notował po nieco ponad 2 mln odsłon.