Pracownicy Telewizji Polskiej nie otrzymają świadczenia świątecznego

Jest stanowisko TVP

Jesienią pracownicy TVP otrzymali nagrody w związku z 70-leciem telewizji

Telewizja Polska nie wypłaci pracownikom 1 tys. zł świadczenia świątecznego, jak chcieli związkowcy. Nie będzie również w spółce dodatku inflacyjnego.

Związkowcy prosili o świadczenia świąteczne zaraz po tym, jak w listopadzie Telewizja Polska wypłaciła pracownikom jednorazowe nagrody w związku z jej 70-leciem.

Telewizja Polska odrzuca prośby związkowców

500 zł, 1,2 tys. zł i 2 tys. zł otrzymali wtedy pracownicy zatrudnieni w TVP od co najmniej roku, a ich wysokość zależała od stażu pracy.

Teraz rada zakładowa TVP i związek „Wizja” poinformowały, że spółka negatywnie odniosła się do próśb zarówno dotyczących 1 tys. zł świadczenia świątecznego, jak i podwyżki inflacyjnej, której „dokonywałaby co kwartał, o wskaźnik inflacyjny w ujęciu kwartalnym publikowanym przez GUS”.

„Zostaliśmy poinformowani, »że skutki finansowe realizacji powyższych postulatów wykraczają poza możliwości budżetowe spółki«” – napisali związkowcy.

TVP: „Znaczne obciążenia”

Przed rokiem związkowcy również zwracali się do spółki o przyznanie 1,2 tys. zł brutto na Boże Narodzenie. Wskazywali m.in. na wysoką inflację i coraz wyższe koszty życia. Dodatkowe świadczenie świąteczne zostało wypłacone, ale w niższej kwocie.

Telewizja Polska tłumaczy w przekazanym nam stanowisku, że „podejmuje sukcesywnie działania na rzecz poprawy sytuacji materialnej pracowników i zrekompensowania im wzrastających kosztów utrzymania, czego przykładem jest regulacja płac od 1 kwietnia 2022 r. i wprowadzenie wypłaty premii motywacyjnej po każdym kwartale 2022 r.”. Ta premia plus nagrody z okazji jubileuszu 70-lecia TVP to „znaczne obciążenia”, które „nie pozwalają w chwili obecnej na podejmowanie kolejnych decyzji w zakresie wzrostu wynagrodzeń”.

Przypomnijmy, że nic w sprawie podwyżek dla pracowników nie wskórali związkowcy w Polskim Radiu. W listopadzie prezeska spółki Agnieszka Kamińska poinformowała ich, że „Polskie Radio utrzymało zarówno zatrudnienie, jak i poziom wynagrodzeń, mimo że ze względu na rosnące koszty funkcjonowania (np. inflacja, energia elektryczna i inne) również musi ograniczać wydatki, tak jak inne spółki medialne”.