Radio Nowy Świat chce zdobywać kolejnych patronów

Rusza z kampanią informacyjną

„Nie słucham na gapę, wspieram Radio Nowy Świat” – to hasło nowej kampanii internetowego Radia Nowy Świat, która rusza w najbliższy piątek, 23 września. Ma zachęcać niezdecydowanych słuchaczy do wpłat na rzecz rozgłośni w serwisie Patronite.pl.

Pomysłodawcą hasła „Nie słucham na gapę” jest pan Jerzy. To słuchacz Radia Nowy Świat i jego patron. – Te słowa wypowiedział spontanicznie podczas audycji „Koncert Życzeń” – wyjaśnia Katarzyna Goleniewska z Radia Nowy Świat. Pan Jerzy będzie bohaterem cyklu Ady Bąkowskiej „Między nami Patronami” we wtorek, 27 września o godz. 8:45.

– To wszystko, co dzieje się na antenie radia, dzieje się za sprawą naszych patronek i patronów, którym z całego serca dziękujemy. I choć powoli myślimy o alternatywnych źródłach finansowania, bo sytuacja ekonomiczna w kraju nie napawa optymizmem, to pragnę zapewnić, że nasi darczyńcy będą dla nas zawsze najważniejsi – mówi Magda Jethon, redaktorka naczelna Radia Nowy Świat.

Szybko przybywa patronów

Stacja w ramach swojej nowej kampanii przygotowała spoty autopromocyjne z udziałem dziennikarzy stacji. Mają przekonać słuchaczy, że bez wpłat od patronów nie byłoby tej rozgłośni. – Z obserwacji i rozmów ze słuchaczami wynika, że jest dość spora grupa, która naprawdę nie wie, jak finansowane jest Radio Nowy Świat – przekonuje Katarzyna Goleniewska. Przypomina, że pod koniec sierpnia stacja uruchomiła nową wersję swojej aplikacji. W ciągu dwóch tygodni pobrało ją ponad pół miliona użytkowników. Radiu Nowy Świat gwałtownie przybyło wspierających ją finansowo na Patronite.pl.

Obecnie Radio Nowy Świat ma ponad 32,2 tys. patronów, którzy deklarują miesięczne wpłaty na poziomie 662,5 tys. zł. W ciągu ostatnich dziesięciu dni rozgłośni przybyło ponad 400 patronów, a na liczniku pokazującym deklarowane miesięczne kwoty jest o ponad 11 tys. zł więcej.

– Nasza kampania ma na celu zachęcenie do wpłat niezdecydowanych słuchaczy oraz poinformowanie tych nie mających świadomości, w jaki sposób utrzymuje się nasze radio. Chcemy również podkreślić, że w obecnych czasach, czujemy, że to my przejęliśmy misję radia publicznego – podkreśla Magda Jethon.

Bukartyk napisał piosenkę na potrzeby kampanii

Kampania „Nie słucham na gapę, wspieram Radio Nowy Świat” poza spotami antenowymi będzie mieć swoją graficzną odsłonę w mediach społecznościowych. – Oprócz materiałów publikowanych w kanałach społecznościowych radia będziemy zachęcać patronów do ujawniania swojego finansowego poparcia dla Radia Nowy Świat i zamieszczania grafiki na profilach prywatnych – informuje Katarzyna Goleniewska.

W związku ze startem kampanii w najbliższą sobotę, 24 września Piotr Bukartyk wspólnie z Markiem Napiórkowskim poprowadzą „Koncert Życzeń” (w godz. 10-12). Ten pierwszy specjalnie na potrzeby kampanii napisał piosenkę „Nie słucham na gapę”, której premiera odbędzie się w piątek, 23 września przed godz. 9 w porannej audycji „Nieco inny piątek”.

– Ta kampania to kolejny element działań, który zamierzamy wprowadzić w Radiu Nowy Świat. Pracujemy nad Strefą Patrona na naszej stronie internetowej, która oferować będzie specjalne atrakcje dla naszych darczyńców – zapewnia Sławomir Gołębiowski, dyrektor marketingu i sponsoringu Radia Nowy Świat.

Kampania „Nie słucham na gapę, wspieram Radio Nowy Świat” potrwa ok. czterech tygodni.

Nowości jesiennej ramówki Radia Nowy Świat

Piątego września Radio Nowy Świat ruszyło z nową ramówką. Do zespołu stacji dołączył Patryk Rabiega, wieloletni dziennikarz TVN i TVN24, który oprócz cyklicznych materiałów do poniedziałkowego „Nowego Świtu” o Ameryce Południowej przygotowuje podcasty extra pod nazwą „Nie-Singiel”, czyli autorski wybór mniej popularnych utworów znanych wykonawców.

Na antenę wrócił Bartek Winczewski z nową audycją „Świat naszej muzyki” (wtorki w godz. 22-24). W oczekiwaniu na powrót Andrzeja Poniedzielskiego w miejsce „Piosennika” pojawi się „Zamiennik” (w niedziele w godz. 20-22) z Arturem Andrusem w roli głównej, który – jak zapowiada – będzie się starał zachować klimat niedzielnych spotkań stworzony przez redaktora Poniedzielskiego.