W winiecie gazety „Polska Metropolia Warszawska” od lat widniał napis „The Times”, a później „Times.pl”. Tytuł powstawał we współpracy redakcyjnej z brytyjskim dziennikiem. Pojawiał się w nim dodatek „The Times”, w którym zamieszczano tłumaczone artykuły i reportaże brytyjskiej gazety.
W poniedziałek rano wystartował portal horyzontalny Polska Press I.pl. Również tego dnia ukazało się wydanie „Polski Metropolii Warszawskiej” bez „Times.pl” w winiecie.
– To proces porządkowania tytułów w grupie – mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Wojciech Paczyński, rzecznik Polska Press. – To nasza decyzja. Z racji tego, że Polskatimes.pl w wersji online stała się częścią I.pl, tak samo w papierze jest po prostu „Polska Metropolia Warszawska” jako niezależny, osobny tytuł – dodaje.
Serwis Polskatimes.pl przestał istnieć, obecnie po wpisaniu tego adresu użytkownik przekierowywany jest na stronę I.pl.
Na winiecie od 15 lat
„Polska Metropolia Warszawska” to ukazująca się dwa razy w tygodniu (w poniedziałki i piątki) gazeta, jej zasięg terytorialny to powiaty warszawski oraz okoliczne. Jej naczelnym od początku ub.r. jest Wojciech Rogacin.
Dziennik „Polska” (z „The Times” w winiecie) pojawił się na rynku w 2007 roku. Jego wydawcą była Grupa Wydawnicza Polskapresse (po przejęciu firmy Media Regionalne, w 2015 roku zmieniła nazwę na Polska Press Grupa). Tytuł miał zasięg ogólnokrajowy, połączył sześć regionalnych dzienników Polskapresse („Dziennik Bałtycki”, „Dziennik Łódzki”, „Dziennik Zachodni”, „Głos Wielkopolski”, „Gazetę Krakowską” i „Gazetę Wrocławską”). Na początku 2009 roku zlikwidowano tytuły utworzone na potrzeby projektu, a na Mazowszu „Polska” zaczęła ukazywać się dwa razy w tygodniu.
Jak wynika z danych ZKDP, w grudniu ub.r. rozpowszechnianie płatne „Polski Metropolii Warszawskiej” wyniosło 1808 egz. (spadek o 31 proc. w porównaniu do grudnia 2020 roku).