Aleksandra Zawłocka to dziennikarka, redaktorka i menadżer. Szefowała „Pytaniu na śniadanie” od sierpnia 2016 roku, zastępując na stanowisku Bernadettę Bieszczanin. Z wykształcenia jest filologiem, ukończyła polonistykę na Uniwersytecie Warszawskim, w czasie studiów pracowała w podziemnym wydawnictwie Wola. Karierę dziennikarską zaczynała w „Tygodniku Solidarność”, potem była związana z takimi tytułami, jak „Kulisy”, „Express Wieczorny”, „Życie” oraz „Super Express”. Współpracowała także m.in. z „Wprost”, „Rzeczpospolitą” oraz „Dziennikiem”. Z Telewizją Polską związana jest od 2006 roku. Była m.in. szefową TVP Warszawa oraz pełniła obowiązki dyrektora Agencji Informacji TVP.
Jak ustaliliśmy, nowe szefostwo Telewizji Polskiej poinformowało we wtorek Zawłocką, że przestaje już kierować redakcją „Pytania na śniadanie” i obejmie funkcję szefowej Agencji Kreacji Rozrywki i Oprawy TVP.
– Ola przyjęła tę wiadomość z pełnym zrozumieniem, nie wnosiła uwag – mówi nasze źródło z Woronicza. Zawłocka obejmuje stanowisko opuszczone jakiś czas temu przez Annę Cyzowską. Struktura agencji została powołana w grudniu 2017 roku. Zajmuje się produkcją oprawy dla wszystkich anten Telewizji Polskiej – zarówno głównych jak i tematycznych.
Joanna Kurska wraca do TVP
Funkcję producentki „Pytania na śniadanie” objęła z kolei we wtorek, jak już informowaliśmy, Joanna Kurska. – Przestrzegając najwyższych standardów etycznych odeszłam z funkcji dyrektora programowego Telewizji Polskiej – nie chciałam pracować w telewizji, dopóki jej prezesem był mój mąż. Całe moje życie zawodowe związane jest z telewizją – to moja pasja i kompetencja. W nowej sytuacji przyjęłam więc propozycję pracy przedstawioną mi przez prezesa TVP i cieszę się, że pokieruję jednym z najważniejszych programów TVP2 – powiedziała Kurska portalowi Wirtualnemedia.pl.
W pierwszym półroczu 2022 roku średnia oglądalność „Pytania na śniadanie” w TVP2 wyniosła 385 tys. osób przy 7,50 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+ – wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
W ub.r. przychody Telewizji Polskiej zwiększyły się o 7,2 proc. do 3,25 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 21,7 proc. do 3,12 mld zł zysk netto skurczył się ze 198,32 do 3,89 mln zł. W planie finansowym na br. Telewizja Polska zapisała wzrost przychodów do 3,42 mld zł, zwiększyć mają się zarówno wpływy z reklam i sponsoringu, jak i rekompensaty abonamentowej. W górę pójdą też koszty energii i usług zewnętrznych, a ze sprzedaży obligacji skarbowych nadawca spodziewa się minimum 171 mln zł straty.