W sprawozdaniu Agora podała, że zatrudnienie etatowe zwiększyło się we wszystkich głównych obszarach jej działalności (czyli pionach filmowo-książkowym, prasowym, internetowym, radiowym i reklamy zewnętrznej), najbardziej w segmentach prasy i internetu.
W minionym kwartale firma na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze przeznaczyła 91,6 mln zł, o 19,9 proc. więcej niż rok wcześniej. – Zwiększenie tej kategorii wydatków wynikało z wyższego zatrudnienia i wyższych wynagrodzeń stałych oraz wyższych umów cywilno-prawnych, w szczególności w działalności kinowej – wyliczono w raporcie.
Wydatki pracownicze to największa kategoria kosztowa grupy Agora. Nakłady na usługi obce w zeszłym kwartale sięgnęły 87,9 mln zł (po wzroście rok do roku o 18,5 proc.), a na amortyzację – 39,7 mln zł (0,5 proc. mniej niż przed rokiem).
Natomiast w całym półroczu koszty pracownicze sięgnęły 181,8 mln zł, rosnąc o 22,3 proc. rok do roku. Wydatki na usługi obce zwiększyły się mocniej – o 35,8 proc. do 181,6 mln zł, a koszty amortyzacji zmalały o 2,3 proc. do 79,4 mln zł.
50 mln zł na pracowników w pionie prasowym
W segmencie prasowym koszty pracownicze w drugim kwartale zwiększyły się rok do roku o 5,4 proc. do 25,3 mln zł, a w całym półroczu sięgnęły 50,5 mln zł (7,4 proc. więcej niż przed rokiem). To efekt zarówno podwyżki pensji, jak i wzrostu zatrudnienia w tym pionie.
Pion reklamy zewnętrzne zanotował wzrost wydatków na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze o ponad jedną piątą: w zeszłym kwartale o 24,2 proc. do 7,7 mln zł, a w półroczu o 22,7 proc. do 14,6 mln zł. – o efekt zwiększenia wynagrodzeń stałych oraz wysokości zmiennego elementu wynagrodzeń za sprawą wyższej realizacji zakładanych celów sprzedażowych – opisano w sprawozdaniu.
Koszty pracownicze w segmencie internetowym poszły w górę o ok. 10 proc. W drugim kwartale zwiększyły się o 8,1 proc. do 13,3 proc., a w całym półroczu o 10,9 proc. do 26,5 mln zł. – To efekt wyższego zatrudnienia i wzrostu wynagrodzeń stałych w całym segmencie – wyjaśniła firma.
Nieco wyższy wzrost takich wydatków nastąpił w pionie radiowym: w drugim kwartale o 11,4 proc. do 9,8 mln zł, a w całym półroczu o 13,3 proc. do 19,6 mln zł. Wynika to z większej liczby pracowników, a także kosztów kursów, szkoleń i konferencji.
Zarząd Agory zmotywowany finansowo
W pierwszej połowie br. łączne zarobki członków zarządu Agory wyniosły 2,84 mln zł, wobec 1,19 mln zł rok wcześniej. W sprawozdaniu zaznaczono, że na kwotę z zeszłego półrocza złożyły się także „jednorazowe wypłaty z tytułu realizacji planu motywacyjnego za 2021 r.”
Zarząd Agory liczy obecnie sześć osób. W czerwcu ub.r. do władz spółki został powołany Tomasz Grabowski, a w sierpniu – Agnieszka Siuzdak-Zyga, która z końcem sierpnia br. z przyczyn zdrowotnych odejdzie ze stanowiska. Pod koniec kwietnia do zarządu trafił Wojciech Bartkowiak, natomiast w październiku ub.r. odeszła Agnieszka Sadowska.
W całym ub.r. członkowie zarządu Agory zarobili razem 5,53 mln zł, z czego prezes Bartosz Hojka 1,62 mln zł, a Anna Kryńska-Godlewska 1,09 mln zł. Rok wcześniej ich łączne wynagrodzenia wyniosły 2,36 mln zł.
Z kolei zarobki członków rady nadzorczej firmy w zeszłym półroczu tak jak rok wcześniej wyniosły 312 tys. zł.
W drugim kwartale br. grupa Agora przy wzroście przychodów o 30 proc. do 261,8 mln zł i zysku EBITDA z 14,7 do 26,1 mln zł zanotowała 17,6 mln zł straty netto (wobec 9,9 mln zł straty rok wcześniej). Najmocniej zwiększyły się wpływy kin Helios, przychody reklamowe wzrosły o 9,5 proc.