„Nie pozwól, by za plecami nazywano cię gejem” – brzmi hasło pełnokolumnowej reklamy opublikowanej w „Kropka TV” – tygodniku telewizyjnym, kolportowanym w sieci handlowej Biedronka.
W reklamie pojawia się również słowo „pedał”, a kobiety określane są jako „baby”, „sztuki”, „laski” i „dziewczynki”, służące do „wyrywania” i „napalone”.
Na homofobiczną reklamę uwagę zwrócił portal LGBT+ Queer.pl. Po jego publikacji Biedronka wycofała cały nakład tygodnika ze sklepów.
Sieć wystosowała też oświadczenie, które przesłała redakcji portalu Queer: „Sieć Biedronka zdecydowanie odcina się od homofobicznych treści naruszających godność. Jednocześnie podkreślamy, że nie jesteśmy wydawcą Kropki.tv i nie odpowiadamy za treści publikowane przez innych reklamodawców akceptowanych przez wydawcę. W związku z zaistniałą sytuacją, podjęliśmy decyzję o wycofaniu z naszych sklepów całego nakładu numeru zawierającego niezgodne z wartościami naszej firmy treści” – napisano w oświadczeniu.
Jak się dowiadujemy, przed mniej więcej dziesięcioma dniami wydawca „Kropki TV” zaczął informować kontrahentów, że tytuł przestanie się ukazywać z końcem października 2022 roku. Kilkanaście osób współpracujących z „Kropką TV” szuka pracy. Dyrektorem zarządzającym tytułu jest Amadeusz Król, były wydawca tygodnika „Wprost”.