Telewizja Polska na sprzęt do studia TVP Wilno chce wydać 8,6 mln zł

W przetargu na dostarczenie infrastruktury technologicznej do studia TVP Wilno złożono dwie oferty, z kwotami prawie 9 mln zł brutto. Telewizja Polska na zamówienie planuje przeznaczyć maksymalnie 8,6 mln zł.

W ramach przetargu firma 4Visions zaproponowała 8,79 mln zł brutto, a Studiotech Poland – 8,99 mln zł.

Postępowanie, ogłoszone przez Telewizję Polską miesiąc temu, dotyczy dostawy szeregu urządzeń do studia TVP Wilno, m.in. systemu zarządzania, toru kamerowego, automatycznej krosownicy wizji z pulpitami, podzielnika obrazu, miksera fonii, systemu interkomowego oraz systemów mikrofonów bezprzewodowych i transmisji światłowodowej.

Wybrana firma pierwszą część zlecenia ma zrealizować w ciągu 20 dni od podpisania umowy, a drugą – w ciągu 90 dni od dnia odbioru sprzętu.

Wraz z otwarciem złożonych ofert Telewizja Polska podała, że na zamówienie zamierza wydać maksymalnie 8,6 mln zł.

TVP Wilno, nadawane od 17 września 2019 roku, jest skierowane do Polaków zainteresowanych naszą historią, kulturą i aktualnymi wydarzeniami. Do budżetu stacji dokłada się Ministerstwo Spraw Zagranicznych.

Kanał emitowany z multipleksu naziemnego, obejmującego zasięgiem Wilno i okoliczne rejony: święciański, solecznicki i wileński. Na multipleksie są też obecne TVP Info, TVP Historia 2, TVP Polonia, a pod koniec maja br. pojawiły się TVP World i Biełsat TV.

W zeszłym tygodniu Litewskie Centrum Radiowo-Telewizyjne poinformowało, że stacje TVP są obecnie dostępne na trzykrotnie większym terytorium Litwy niż dotychczas.

W ub.r. przychody Telewizji Polskiej zwiększyły się o 7,2 proc. do 3,25 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 21,7 proc. do 3,12 mld zł zysk netto skurczył się ze 198,32 do 3,89 mln zł.

W planie finansowym na br. Telewizja Polska zapisała wzrost przychodów do 3,42 mld zł, zwiększyć mają się zarówno wpływy z reklam i sponsoringu, jak i rekompensaty abonamentowej. W górę pójdą też koszty energii i usług zewnętrznych, a ze sprzedaży obligacji skarbowych nadawca spodziewa się minimum 171 mln zł straty.