KRRiT w czerwcu opublikowała zapytanie o szacunkową wartość takiego zamówienia. Celem projektu jest zanalizowanie obecności różnych typów rodzin, a także sposób ich prezentacji w popularnych produkcjach filmowych i telewizyjnych TVP, Polsatu i TVN.
KRRiT: „Jedynie charakter poznawczy”
Krajowa Rada wyjaśniała później, że „planowany monitoring będzie miał jedynie charakter poznawczy i analityczny, a nie oceniający i odpowie na pytanie jaki obraz rodziny jest prezentowany w wybranych produkcjach rozrywkowych i ewentualnie z czego ten obraz może wynikać”. „Należy podkreślić, że tego rodzaju działania badawcze są określone w ustawowych zadaniach KRRiT (art. 6 Ustawy o radiofonii i telewizji)” – podano.
Rzeczniczka KRRiT Teresa Brykczyńska przekazała „Presserwisowi”, że szacunkowe wyceny przedstawiły regulatorowi: firma doradcza Ecorys Polska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika (Wydział Filozofii i Nauk Społecznych, Instytut Socjologii) i Press-Service Monitoring Mediów.
– Postępowanie o zapytanie szacunkowe prowadzone było jedynie w celu dokonania określenia wartości ewentualnego, docelowego zamówienia w przyszłości. Otrzymane w jego wyniku wyceny nie są równoznaczne z udzieleniem zamówienia – zaznacza Teresa Brykczyńska. – Podanie wycen poszczególnych podmiotów nie jest możliwe, gdyż nie leży to w interesie publicznym z uwagi na planowane przeprowadzenie w przyszłości procedur zmierzających do wyłonienia konkretnego wykonawcy – przekonuje rzeczniczka regulatora.
Brykczyńska ujawniła nam jedynie szacunkową wartość zamówienia dokonaną na podstawie średniej arytmetycznej z otrzymanych wycen – 55 tys. zł brutto.