Były prezes Radia Łódź wicedyrektorem w Muzeum Archeologicznym i Etnograficznym

Siedziba Radia Łódź

Dariusz Szewczyk, kierujący Radiem Łódź do kwietnia 2021 roku, został zastępcą dyrektora ds. merytorycznych w Muzeum Archeologicznym i Etnograficznym w Łodzi – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Z mediami związany był przez 30 lat, jak nam mówi: zrywa z nimi definitywnie, stawiając na „spokojniejszą pracę”.

Szewczyk związany był z łódzkimi mediami przez niemal trzy dekady. Prezesem Radia Łódź został po raz pierwszy w latach 2006 – 2010, wcześniej pełnił m.in. funkcję dyrektora technicznego rozgłośni. Zanim w marcu 2016 roku ponownie został powołany na stanowisko prezesa łódzkiej rozgłośni, przez kilka lat był prezesem w Sadowniczym Zakładzie Doświadczalnym Instytutu Ogrodnictwa w Brzeznej. Dariusz Szewczyk zakładał także struktury Porozumienia Centrum w Grójcu, a w przeszłości należał do PSL.

Odwołany ze stanowiska został w kwietniu 2021 roku, na dwa miesiące przed upływem kadencji. Jego miejsce zajął Arkadiusz Paluszkiewicz (jest szefem RŁ do dziś), a o zmianie zadecydowała rada mediów Narodowych.

Teraz – jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl – Dariusz Szewczyk został powołany przez zarząd województwa łódzkiego na wicedyrektora Muzeum Archeologicznego i Etnograficznego. Marszałkiem województwa jest – związany z Prawem i Sprawiedliwością polityk z Bydgoszczy, Grzegorz Schreiber, który między 2016 – 2018 rokiem pełnił funkcję sekretarza stanu w kancelarii premiera RP.

Były prezes Radia Łódź pracuje na nowym stanowisku od środy. W rozmowie z nami mówi, że nie myśli już o powrocie do mediów, wskazując, że „praca w muzeum jest spokojniejsza”. Podkreśla też szeroki zakres obowiązków, jakie teraz na nim spoczywają. Funkcja wicedyrektora nie jest kadencyjna, Dariusz Szewczyk – jak ustaliliśmy – ma umowę na czas nieokreślony.

W ub.r. Radio Łódź przy wzroście przychodów o 9,5 proc. do 19,02 mln zł osiągnęło 1,54 mln zł zysku netto (wobec 830 tys. rok wcześniej). Na koniec ub.r. zatrudnienie w rozgłośni wynosiło 78,5 etatów. Według danych z badania Radio Track od sierpnia ub.r. do stycznia br. Radio Łódź miało 2,7 proc. udziału w rynku słuchalności w tym mieście, po wzroście o 0,2 pkt proc. rok do roku.