2 maja Polskie Radio uruchomiło specjalną antenę w języku ukraińskim – Polskie Radio dla Ukrainy. Rozgłośnia skierowana jest do osób przybywających z Ukrainy oraz Ukraińców na stałe mieszkających w Polsce. W programie nadawane są informacje na temat bieżącej sytuacji w Ukrainie; o tym, co dzieje się na okupowanych przez rosyjskiego najeźdźcę terenach, jak również wskazówki i niezbędne informacje dla uchodźców, którzy znaleźli się w Polsce – np. gdzie udać się po pomoc, w jaki sposób załatwić formalności.
Uprawnienia do nadawania dla Polskiego Radia zostały przedłużone na początku czerwca br. – kosztem częstotliwości, o które starała się wówczas spółka Eurozet. – Czujemy się rozczarowani, lekceważeni i dyskryminowani – komentował wówczas dla portalu Wirtualnemedia.pl Grzegorz Kossakowski, prezes Grupy Eurozet. 30 czerwca publiczny nadawca stracił tę częstotliwość – od 1 lipca na 100,6 FM nadawało Z Wami FM. Teraz częstotliwość ta (znów na 30 dni) ponownie przypadła Polskiemu Radiu dla Ukrainy.
Na jakich częstotliwościach nadawanie?
Program Polskiego Radia dla Ukrainy jest dostępny w technologii cyfrowej w DAB+ oraz na trzech częstotliwościach: w Warszawie na 100,6 FM, w Przemyślu na 98,6 FM oraz w Hrubieszowie na 93,3 FM. Integralną częścią ramówki stacji są autorskie audycje dziennikarzy Polskiego Radia dla Zagranicy w języku ukraińskim – można ich słuchać od godz. 13.00 do 21.00.
Obywatele Ukrainy – przebywający w Polsce – mogą słuchać programu Ukraińskiego Radia także za pośrednictwem internetowego playera Polskiego Radia oraz na platformie moje.polskieradio.pl. Sygnał publicznego ukraińskiego nadawcy został także dodany do aplikacji na urządzenia mobilne „Polskie Radio” – do bezpłatnego pobrania z Google Play i App Store. Dodatkowo antena Polskiego Radia dla Zagranicy emituje na Ukrainę audycje także na częstotliwościach UKF – dzięki nadajnikom w Kijowie oraz dziewięciu w obwodach Donieckim i Ługańskim.
W ub.r. Polskie Radio zanotowało wzrost przychodów o 2,4 proc. do 354,31 mln zł i spadek wyniku netto z 16,12 mln zł zysku do 19,91 mln zł straty.
Przychody reklamowe nadawcy zwiększyły się w ub.r. o 1 proc. do 41,38 mln zł. Jedynka zanotowała wzrost o 52 proc., a Trójka – spadek o 30 proc.