Polska Press zakończyła ubiegły rok ze stratą w wysokości ponad 30 mln zł

Przeciętne zatrudnienie w 2021 roku wyniosło 1790 osób, w tym 646 osób to dziennikarze

Polska Press w 2021 roku nieznacznie zwiększyła przychody. Rok zamknęła ze stratą netto wysokości ponad 30 mln zł.

Ze sprawozdania finansowego Polska Press wynika, że w 2021 roku spółka nieznacznie zwiększyła przychody w stosunku do 2020 roku – o 0,16 proc., do 314,47 mln zł. Największa część przychodów pochodzi z krajowej sprzedaży ogłoszeń – 129,4 mln zł, z krajowej sprzedaży gazet – 78,4 mln zł i z usług poligraficznych – 45,5 mln zł.

Polska Press ze stratą 30 mln zł

Koszty działalności operacyjnej wyniosły 330,28 mln zł i wzrosły o 2,93 proc. Największe koszty wygenerowały wynagrodzenia, na które przeznaczono 132,18 mln zł (o 11,57 proc. więcej, niż rok wcześniej). Przeciętne zatrudnienie w 2021 roku wyniosło 1790 osób, w tym 646 osób to dziennikarze. W 2020 roku przeciętne zatrudnienie było wyższe o 80 osób, Polska Press zatrudniała też większą liczbę dziennikarzy – 665.

Ubiegły rok Polska Press zakończyła ze stratą 30,81 mln zł. Przy czym, rok wcześniej miała zysk netto w wysokości 4,09 mln zł. Stratę za 2021 rok spółka proponuje pokryć z przyszłych zysków.

W sprawozdaniu w punkcie dotyczącym wysokości i wyjaśnień przyczyn odpisów aktualizujących środki trwałe Polska Press wskazała utratę wartości gruntów i budynków w wysokości 915,44 tys. zł, a urządzeń technicznych i maszyn w wysokości 13,17 mln zł. Obie kwoty są wycenami firmy consultingowej PwC.

Plany na przyszłość

Polska Press w ubiegłym roku rozbudowała platformę online o dodatkowe serwisy internetowe w ramach marki Naszemiasto.pl w nowych powiatach Polski. Uruchomiła także nowe serwisy tematyczne – Stronapodrozy.pl, Stronakuchni.pl, Stronazdrowia.pl, Gra.pl, Strefaedukacji.pl oraz nową wersję serwisu Naszahistoria.pl. Zlikwidowała natomiast drukarnię w Łodzi.

W sprawozdaniu spółka wskazuje, że w 2022 roku uruchomi nowe serwisy o charakterze informacyjnym, obejmujące obszar powiatu. Będzie także kontynuować rozwój marki „mediaPPG”, która – jak zaznaczono w sprawozdaniu – powstała jako odpowiedź na dynamiczny wzrost oglądalności serwisów internetowych i rozbudowę oferty reklamowej Polska Press.

Jedynym udziałowcem spółki, posiadającym 100 proc. w kapitale zakładowym spółki, jest PKN Orlen SA, który kupił udziały od spółki HKM Beteiligungs GmbH na podstawie umowy z 1 marca 2021 roku.