Jesienią startuje TVP Nauka

Kanał nadawany będzie naziemnie

Uruchomienie kanału TVP Nauka, zaplanowane na jesień 2022 roku, nie będzie oznaczało wygaszenia serwisu internetowego o tej samej nazwie – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. – Publikowane w internecie treści będą tematycznie zbieżne i kompatybilne z zagadnieniami podejmowanymi na kanale – informuje zespół rzecznika prasowego TVP.

Telewizja Polska informuje, że jesienią uruchomi kanał TVP Nauka. Ten termin zbieżny jest z terminem, podawanym rok temu podczas startu serwisu internetowego o tej samej nazwie i tematyce. Nowy kanał będzie miał charakter popularno-naukowy i edukacyjny, a w ofercie – zawierać ma audycje popularno-naukowe, edukacyjne i publicystyczne, jak również filmy dokumentalne skoncentrowane na treściach szeroko pojętej nauki.

– Zakres tematyczny obejmuje szerokie spektrum zagadnień: treści dotyczące przyrody, technologii (w tym kosmicznych), biologii, medycyny, astronomii, fizyki, matematyki, chemii, ekologii, ekonomii i nauk społecznych. Jednym z założeń autorów kanału jest promowanie polskiej myśli technicznej oraz dorobku i potencjału polskiej nauki – informuje Wirtualnemedia.pl publiczny nadawca.

TVP Nauka będzie nadawany naziemnie

TVP Nauka będzie nadawany naziemnie i dostępny bezpłatnie. Jak się dowiadujemy – póki co nie wiadomo, kto miałby przy nim pracować: – Informacje o osobach prowadzących zostaną przekazane w oficjalnej komunikacji – usłyszeliśmy w Telewizji Polskiej. Jednak jesienią 2021 roku „Wiadomości” TVP1 wyemitowały wypowiedź szefa kanału, Roberta Szaja na temat sondy, która ma przetestować możliwość zmiany kursu asteroidy zmierzającej w kierunku Ziemi. W tle popularyzatora astronomii pojawiło się logo TVP Nauka.

Po uruchomieniu TVP Nauka, serwis Nauka.tvp.pl nie będzie wygaszany, lecz ma nadal funkcjonować, a publikowane w nim treści będą tematycznie zbieżne i kompatybilne z zagadnieniami podejmowanymi na kanale.

Koszt przygotowania oferty programowej i dystrybucji TVP Nauka to 40 mln zł. TVP Nauka w 2022 roku będzie kosztować 23 mln zł, a dwa lata później 40 mln zł. Nie będzie nadawać mniej niż 17 godzin na dobę. Magazyny popularnonaukowe, filmy dokumentalne, telenowele dokumentalne i poradniki obejmować będą do 63 proc. ramówki, a publicystyka nie mniej niż 7 proc.