Łukasz Borys awansował w Meloradiu

Odpowiada teraz za zmiany muzyczne w stacji

Łukasz Borys

Łukasz Borys, dotychczasowy koordynator programu Meloradia, objął stanowisko koordynatora ds. programowych i muzycznych stacji.

Jak informuje nadawca (Grupa Eurozet), Łukasz Borys będzie odpowiedzialny za realizację strategii muzycznej oraz ramówki Meloradia, a także współpracę z prezenterami.

Łukasz Borys z Grupą Eurozet jest związany od 2016 r. Dołączył jako sekretarz anteny Radia ZET Gold, a następnie był koordynatorem programu Meloradia. W latach 2012-2016 pracował jako szef muzyczny i prowadzący program w Radiu Kolor. Przygodę z mediami zaczynał w olsztyńskim Radiu Wama.

W poniedziałek (27 czerwca) Meloradio wprowadziło letnią ramówkę. Dużych zmian w programie nie ma. Zrezygnowano jedynie z autorskich audycji. Do końca wakacji nie będzie poniedziałkowego programu wróżbity Macieja, piątkowego „AS w kinie” Andrzeja Sołtysika czy niedzielnych „Kwiatów Polskich” Kariny Nicińskiej. W środę (29 czerwca) ze słuchaczami pożegnała się Kayah, która po prawie pięciu latach rozstaje się z Meloradiem.

Drugą zmianą w letniej ramówce Meloradia jest nowe wieczorne pasmo „Meloradio – dobra opcja na wakacje”. Program jest nadawany codziennie w godz. 20-1. W tym czasie słychać jedynie muzykę. Audycja nie ma prowadzącego. W nowym paśmie dominuje współczesna, dynamiczna muzyka. To kolejny efekt zmian w playliście, które rozgłośnia po cichu wprowadza od kilku miesięcy. Jest znacznie mniej starszych piosenek, dominują te nagrane po 2000 r. Teraz w ciągu godziny pojawia się jedna bądź dwie piosenki, które swoją premierę miały w XX w. W zeszłym roku było ich znacznie więcej.

Z Meloradia odszedł szef muzyczny

Jak już informowaliśmy, w ostatnim czasie z Meloradiem rozstał się Łukasz Pieter, dyrektor muzyczny tej rozgłośni od chwili jej powstania. – Udało mi się stworzyć od zera format muzyczny tej stacji. Meloradio to był mój ulubiony radiowy projekt jak do tej pory – mówił nam Łukasz Pieter.

Według badania Radio Track w okresie od marca do maja 2022 r. Meloradio miało 1 proc. udziału w rynku słuchalności radia. To nieco gorszy wynik, jaki stacja notowała w analogicznym okresie rok wcześniej (1,1 proc.).