Maciej Klepacki obejmuje dziś stanowisko prezesa Burda Media Polska

Nowy prezes Burda Media Polska związany był z Edipresse Polska, wcześniej z Allegro, a jeszcze wcześniej z ATM SA

Maciej Klepacki jest od dziś prezesem Burda Media Polska. – Mamy ambicję zostać liderem w kluczowych kategoriach mediów tematycznych dla kobiet, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru beauty, luxury & lifestyle, food oraz parenting – mówi „Presserwisowi”. Zapowiada, że fuzja Burdy z Edipresse nie pociągnie zwolnień pracowników.

– Obecnie skupiamy się na synergiach wynikających z połączonego portfolio mediowego obu firm, a także na bliższej współpracy np. w obszarze beauty, gdzie mamy teraz dwóch silnych graczy, jak Wizaz.pl i Cocolita.pl. Następnym krokiem będzie przegląd rynku i poszukiwanie kolejnych synergii w kluczowych dla nas obszarach: lifestyle, ale także szeroko rozumianego segmentu kobiecego – zapowiada Maciej Klepacki.

Zaznacza również, że jedną ze ścieżek rozwoju będą inwestycje w serwisy podobne do portalu Niania.pl, który jest największym portalem typu marketplace w Polsce i łączy rodziców z opiekunkami dzieci. – Naszą ambicją jest rozszerzenie tego modelu na takie kategorie jak opieka seniora, pomoce domowe czy też opieka zwierząt – mówi Klepacki.

Prezes Burda Media Polska zapewnia, że chce wnieść do koncernu mocne strony Edipresse Polska, przejętego przez Burdę wiosną tego roku po pozytywnej decyzji UOKIK. – Edipresse to nie tylko silne marki digitalowe, ale także multibrandowa oferta reklamowa dla klientów z obszaru lifestyle oraz parenting. Chcemy skupić się na tym obszarze szczególnie w ramach rozwiązań native & branded content, realizacji wideo i projektów specjalnych obsługiwanych przez Content Studio – tłumaczy Klepacki.

Dodaje, że nie przewiduje fali zwolnień w związku z fuzją. – Nie było w tym obszarze rewolucji, a wręcz w wielu miejscach, szczególnie w obszarze digital czy technologii, połączenie obu spółek zapełniło nam wakaty dzięki trwającym rekrutacjom – przekonuje prezes.

Dużych zmian ma nie być również w segmencie wydawniczym, tak bardzo nadwyrężonym przez rosnące ceny papieru. – Segment ten jest i będzie ważny dla Burda Media Polska, gdyż oferujemy zarówno naszym czytelnikom, jak i reklamodawcom zintegrowane podejście 360 stopni, czyli obecność zarówno w obszarze digital, print, jak i np. eventy skupione wokół takich marek jak Elle, Viva! czy Party. Takie marki w portfolio to zdecydowanie wartość dodana – podkreśla Klepacki.

Przed objęciem funkcji prezesa w Burda Media Polska Klepacki był dyrektorem wykonawczym Edipresse Polska. Z tą spółką związany był od początku 2017 roku. Jeszcze jako digital chief operating officer odpowiadał za zarządzanie wszystkimi procesami cyfrowymi, obszarem technologii oraz za monetyzację internetowego portfolio firmy. Wcześniej Klepacki pracował jako dyrektor zarządzający w Grupie Allegro, gdzie odpowiadał za strategię, rozwój biznesu i zarządzanie operacyjne ośmioma portalami tematycznymi: Bankier.pl, Pit.pl, Vat.pl, Twoja-firma.pl, Mambiznes.pl, PRnews.pl, 24.pl, Systempartnerski.pl. Jeszcze wcześniej związany był z ATM SA i domem mediowym Starcom Mediavest Group.

W trzecim tygodniu czerwca Maciej Klepacki przedstawił nowy zespół sprzedażowy, którym pokieruje Michał Helman, pełniący funkcję chief commercial officera. Zespół tworzą: Monika Muszyńska, sales director digital & consumer insights, Małgorzata Gurbała, dyrektor sprzedaży ds. multimedia luxury & lifestyle, Joanna Matejczuk, dyrektor sprzedaży ds. multimedia advisory, parenting and & special interest, Katarzyna Nowakowska, dyrektor sprzedaży ds. partnerstw strategicznych, Jakub Wilczak, head of programmatic & data oraz Mariusz Miedziałkowski na stanowisku head of sales operations.