Nadawanie wPolityce.pl zaczęło się o godz. 9 od wywiadu z premier Beatą Szydło, dotyczącą m.in. incydentu w nocy w Londynie, gdzie ciężarówka wjechała w przechodniów. Rozmowa była też pokazywana na żywo w TVP Info, informowano o niej na pasku informacyjnym: „Premier Beata Szydło pierwszym gościem telewizji internetowej wPolsce.pl”.
Ponadto w serwisie internetowym TVP Info zamieszczono krótki tekst informujący o starcie wPolsce.pl.
Wielu dziennikarzy na Twitterze było zdziwionych, że TVP Info transmituje na żywo w całości wywiad z prywatnego serwisu internetowego. – Naprawdę TVP Info robi wydanie specjalne ze startu prywatnej telewizji internetowej?! – zapytał Mikołaj Wójcik z „Faktu”. – Transmisja wywiadu z premier w TVP Info, i to z prywatnej konkurencyjnej stacji internetowej, to jednak novum w polskich mediach. I kuriozum – ocenił Marcin Makowski z „Do Rzeczy”. – Kiedy będzie w Telewizji Publicznej wydanie specjalne promujące np. telewizję „Rzeczpospolitej” albo Onetu? – zapytał Marcin Dobski z „Rzeczpospolitej”.
Hej, Samel Pereira (wicedyrektor TVP Info ds. publicystyki – red.), po ile reklama natywna na antenie? Poproszę od razu uczciwy cennik, taki jak dla Karnowskich – stwierdził Rafał Madajczak z ASZdziennika. – TVP Info teraz codziennie transmisja porannej rozmowy konkurencji? Fajnie – żartowała Lidia Lemaniak z Telewizji Republika.
Samuel Pereira krótko odpowiedział Madajczakowi, że swoje pytania powinien przesłać do centrum informacji Telewizji Polskiej. – Ale, że ci Karnowskich na antenę wpuścili… Nie darowałbym:D – żartował szef ASZdziennika. – Karnowscy mi nie przeszkadzają – odparł Pereira.
– Ale jak był WOŚP to tłumaczyli, że nie mogą promować imprezy konkurencyjnej stacji – skomentowała Kataryna, przypominając, jak szefowa „Wiadomości” Marzena Paczuska uzasadniała to, że w kanałach TVP było bardzo mało informacji o tegorocznym finale Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
– To jest jednak b. ciekawe, że publiczna telewizja TVP Info transmituje wywiad PBS z nowej, konkurencyjnej i prywatnej telewizji wPolsce.pl – stwierdził Karol Gac z Dorzeczy.pl. - Ale transmisja wywiadu? To jednak przesada. To jest słabe – oceniła Anna Skiepko z Radia Nadzieja. – I właśnie na coś takiego ludzie mają płacić abonament? Żenada – skrytykował Jakub Szczepański z „Faktu”.
– Skoro redaktorzy TVP reklamują braci Karnowskich, to chyba liczą się z przegraną PiS i myślą o miękkim lądowaniu. A swoją drogą ciekawe co na to biuro reklamy TVP? – zastanawiała się Dominika Wielowieyska z „Gazety Wyborczej”.
Nic niestosownego w pokazaniu przez TVP Info wywiadu z Beatą Szydło z wPolsce.pl nie widzi natomiast Wojciech Biedroń z „W Sieci”. – A gdzie tu konkurencja? – zapytał, komentując wpis Lidii Lemaniak. – Nowa telewizja, w końcu a TVP Info też odbiera on-line – wyjaśniła dziennikarka TV Republika. – Łojezu Dwugodzinny program nie jest dla info konkurencją, zapewniam – ocenił Biedroń.
Jacek Nizinkiewicz przypomniał natomiast, że parę lat temu publicyści prawicowi zarzucali Tomaszowi Lisowi, że promuje kierowany przez siebie „Newsweek Polska” w swoim programie w TVP2. – Bracia Karnowscy założyli tv interbetową wPolsce.pl, która właśnie nadaje w … TVP Info. Ale oni swoją firmą zewnętrzną robią to co zarzucali Lisowi – stwierdził.
Tomasz Lis wiosną 2012 roku dwa razy był też gościem „Pytania na śniadanie”: w dniu startu należącego do niego serwisu naTemat.pl i kiedy ukazał się pierwszym numer „Newsweeka” pod jego kierownictwem. Przy czym w podobny sposób TVP informowała o projektach zewnętrznych swoich innych publicystów, np. powieściach sensacyjnych Tomasza Sekielskiego.