„Głos Szczeciński” (Polska Press) przeprowadził się do nowej siedziby w biurowcu w centrum Szczecina. Na wrzesień planowane jest uruchomienie studia wideo w nowej lokalizacji. – To dowód na to, że Polska Press inwestuje w oddziały regionalne i chce rozwijać komponent, jakim są gazety papierowe – mówi redaktor naczelny tytułu Przemysław Szymańczyk.
Redakcja regionalnego dziennika „Głos Szczeciński” (jedna z mutacji „Głosu Dziennika Pomorza”, ukazuje się w województwie zachodniopomorskim) od poniedziałku mieści się w nowej lokalizacji. – Przenieśliśmy się do nowej siedziby. To budynek biurowy klasy A+ położony w prestiżowej lokalizacji: biurowiec Czarna Perła zrealizowany przez szczecińską firmę Idea-Inwest – mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl redaktor naczelny „Głosu Dziennika Pomorza” Przemysław Szymańczyk. Umowę najmu zawarto na pięć lat.
– Wreszcie mamy znakomite warunki do pracy. Mamy powierzchnię na parterze i pierwszym piętrze. Część na parterze została zaadaptowana na studio wideo, które najprawdopodobniej uruchomimy we wrześniu tego roku. Będziemy tam między innymi robili rozmowy polityczne, gospodarcze czy kulturalne. Na pierwszym piętrze mamy powierzchnię dla redakcji i reklamy, która daje zupełnie nowe możliwości – dodaje naczelny „Głosu Szczecińskiego”.
Poprzednia siedziba redakcji mieściła się bowiem w starej kamienicy. – Stara siedziba nie była dostosowana do nowoczesnych potrzeb redakcyjnych. Zbudowana była na starych fundamentach, była wąska i wysoka. Nie było czegoś takiego jak newsroom, na każdym piętrze mieściło się kilkanaście pokoi. To bardziej utrudniało nam pracę niż pomagało – zaznacza Szymańczyk.
Jak dodaje, kolejnym problemem była ciasna zabudowa w okolicy starej siedziby. – Zaparkowanie samochodu było bardzo trudne i bardzo drogie – mówi. W nowym biurowcu jest podziemny parking.
– W piątek odbył się odbiór techniczny budynku. Od poniedziałku jesteśmy gospodarzami tych powierzchni. To dowód na to, że Polska Press inwestuje w oddziały regionalne i chce rozwijać komponent, jakim są gazety papierowe. Spore nakłady poniesiono na to, żeby zaadaptować powierzchnię na potrzeby nowoczesnej redakcji – podkreśla Szymańczyk.
Według danych ze sprawozdania finansowego grupy Orlen w ub.r. przychody Polska Press wyniosły 318 mln zł. Grupa Orlen podała, że od przejęcia Polska Press w marcu ub.r. wydawnictwo zapewniło jej 274 mln zł, zaznaczając, że gdyby do akwizycji doszło z początkiem stycznia, przychody całej grupy Orlen byłyby o 44 mln zł wyższe (wyniosłyby 131,385 mln zł, a nie 131,341 mln).
W maju br. platformy internetowe i aplikacje mobilne Grupy Polska Press zanotowały 17,93 mln użytkowników, 59,95 proc. zasięgu oraz 15 minut i 24 sekundy średniego czasu korzystania przez internautę (według badania Mediapanel).