Podczas audycji PowerPodcast Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA Polska, prowadzonej przez Jerzego Minorczyka, dyrektor Krajowego Instytutu Mediów Mirosław Kalinowski miał stwierdzić, że firmy badawcze nie zachowują transparentności, są też niechętne do realizacji badań na zlecenie KIM.
Atak na branżę
„Przez poprzedni rok chcieliśmy zrealizować ileś badań z firmami badawczymi, mówiąc kolokwialnie, kolędowaliśmy po nich, oni nie byli zainteresowani ani realizacją badań z nami, a także kiedy dochodziło już do realizacji, ta realizacja nie wyglądała, przepraszam, kolorowo” – mówił w audycji Mirosław Kalinowski. Miał też wspomnieć o braku kompetencji w tym obszarze, a także sugerować niską jakość dostarczonych usług.
W opinii OFBOR jest to bezprecedensowy atak podmiotu będącego aktywnym uczestnikiem rynku badawczego na całą branżę, który ma na celu dyskredytację konkurencji i promocję własnych badań. „Wyrażamy przekonanie, że prowadzenie przez Krajowy Instytut Mediów badań z użyciem ogromnych środków publicznych nie zapewnia ich wyższości metodologicznej ani nie usprawiedliwia czynów nieuczciwej konkurencji” – zaznaczono w komunikacie.