TVN o środowisku pracy w firmie: „Ludzie oczekują dziś więcej niż tylko wynagrodzenia”

Flagi przed siedzibą TVN Grupy Discovery

Pracownicy dzisiaj chcą czuć się dobrze w miejscu pracy i oczekują nie tylko wynagrodzenia – przekonuje Grupa TVN – Relatywnie częściej zwracają uwagę na pozapłacowe aspekty i korzyści zatrudnienia – dodaje firma. Wśród nich cykliczne spotkania liderów z pracownikami czy grupy pracownicze.

Choć w kontekście środowiska pracy w TVN w ostatnich miesiącach można było usłyszeć częściej rzeczy mało pozytywne, niż dobre – managment zwraca uwagę, że jest to niewielki wycinek prawdy o firmie, a pracownicy – szukający czegoś więcej niż tylko zarobków – mają okazję realizować się w rozmaitych aspektach.

Znakomita większość podejmowanych w ostatnich latach przez TVN inicjatyw miała na celu stworzenie takiego środowiska pracy, w którym pracownicy będą mieli poczucie wpływu na otaczającą ich rzeczywistość – przekonuje nadawca. Zatrudnieni ludzie czują swoją sprawczość i angażują się we wszystko, co dotyczy firmy i ich samych. Temu służą m.in. organizowane w różnej formule spotkania z udziałem pracowników.

Spotkania: okazja do lepszego poznania się

Jednym z przykładów są Town Halls – cykliczne spotkania liderów z pracownikami, które poświęcone są najważniejszym aktualnościom z życia firmy. Organizowane są zarówno na poziomie globalnym, jak i lokalnym. Innym przykładem – tzw. Sharing Sessions, czyli półgodzinne spotkania, odbywające się lokalnie, w Polsce co dwa tygodnie. Stanowią one okazję do pogłębienia jednego z tematów związanych z działalnością firmy. Ich gospodarzami bywają osoby z władz spółki, np. Edward Miszczak, Dorota Żurkowska czy Piotr Tyborowicz. – Na jednej z ostatnich sesji gościliśmy przedstawiciela PAH. Spotkanie było poświęcone naszej współpracy w ramach projektu „Razem z Ukrainą” i stanowiło dla pracowników zachętę do włączenia się w skoordynowaną pomoc na rzecz Ukraińców – przekazał nam TVN.

Wspólnym mianownikiem spotkań z udziałem pracowników jest możliwość zadawania pytań i sesje Q&A. – Zależy nam na tym, by nie były to wygłaszane ex cathedra wystąpienia czy sesje jednostronnie kaskadowanych informacji, a fora wymiany opinii. Chcemy także, by pracownicy mieli każdorazowo realny wpływ na kształt agendy takich spotkań. Zachęcamy wszystkich do tego, by zgłaszali z wyprzedzeniem interesujące ich tematy – podkreśla TVN Temu służy m.in. dedykowany adres mailowy, z którego pracownicy korzystają również na co dzień, zadając pytania związane z bieżącym funkcjonowaniem firmy.

– Najważniejsza w pracy jest świadomość, że jest się w miejscu bezpiecznym – ja w sytuacjach kryzysowych zawsze mogłam liczyć tu na pomoc. TVN realizuje wiele projektów rozwojowych, których pomysłodawcami są często sami pracownicy. Firma daje nam przestrzeń do rozwinięcia skrzydeł, inicjowania nowych działań i dba o nasze samopoczucie. W codziennej pracy widać, jak szczególny nacisk kładziemy wszyscy wspólnie na otwartość na drugiego człowieka. To bardzo cenne – podkreśla Maja Popielarska, prezenterka TVN, prowadząca programu „Nowa Maja w ogrodzie”.

Co można zrobić dla społeczeństwa?

TVN przeprowadza także wiele społecznych akcji, z których znakomita część rodzi się w tzw. grupach pracowniczych. Grupy te skupiają ludzi o podobnych wartościach i zainteresowaniach, którzy chcą walczyć o to, co dla nich ważne.

W polskich strukturach koncernu działają trzy grupy: Discovery Women’s Network, Diversity&Pride oraz Green D. Każda z nich ma swojego patrona w zespole zarządzającym. Grupy często nawiązują często współpracę z zespołami zajmującymi się produkcją kontentu telewizyjnego – w efekcie osobowości telewizyjne pojawiają się na wydarzeniach organizowanych przez grupy, a podejmowane na forum grup tematy trafiają na antenę.

Celem Discovery Women’s Network (DWN) jest przede wszystkim jak najlepsze wykorzystanie siły, potencjału i talentów kobiet, poprzez dostarczanie im programów rozwojowych i organizowanie wydarzeń, które łączą, inspirują i wzmacniają kobiety. W obszarze rozwoju kobiet oferowane są m.in. warsztaty dla liderek oraz webinary wzmacniające. Stworzono program rozwojowy dla pań, coachingowe grupy wsparcia oraz wewnętrzny program mentoringowy. DWN dba również o zdrowie kobiet – z inicjatywy należących do tej grupy pań w firmowych łazienkach pojawiły się środki higieniczne, tampony i podpaski, a dziennikarze „Dzień Dobry TVN” wspólnie z Fundacją Różowe Skrzyneczki podjęli na antenie temat dostępu do środków higieny intymnej dla dziewcząt.

Grupa Diversity&Pride z kolei promuje szeroko rozumianą różnorodność – narodową, kulturową, a także wspiera społeczność LGBTQ+. Jej celem jest tworzenie pełnego szacunku, bezpiecznego i otwartego środowiska pracy, zwiększanie świadomości i wrażliwości na kwestie dyskryminacji i wykluczenia oraz dawanie przykładu w materiałach dziennikarskich, filmach, serialach i programach rozrywkowych.

Wreszcie Grupa Green D. zmienia TVN w bardziej ekologiczną organizację i prowadzi edukację na tym polu. Angażuje się w promocję recyklingu, zero waste, zdrowego stylu życia, eko produktów czy segregacji śmieci. TVN: – Dzięki Green D. wprowadzono w firmie pięciofrakcyjną segregację śmieci i doprowadzono do zniknięcia z firmy jednorazowych plastikowych sztućców, naczyń i pudełek. Dzięki grupie realizowane są też kampanie i warsztaty edukacyjne.

Specjalna platforma wsparcia

Pracownicy TVN Grupa Discovery mają także możliwość finansowego wsparcia wybranej organizacji, z którą się identyfikują. Pomaga im w tym specjalna platforma, employee wallet, która jest systematycznie zasilana przez firmę. Na początek każdy pracownik otrzymuje 25$, a potem przy różnych okazjach jego konto na platformie jest doładowywane. Zebranymi środkami pracownicy mogą wspierać dowolnie wybrane fundacje lub organizacje z całego świata. Zazwyczaj wybierają jednak organizacje ze swojego otoczenia.

Własnym budżetem dysponują też grupy pracownicze. Mogą nim wspierać działalność fundacji, z którymi się identyfikują. Jedną z organizacji, którą można wspierać za pośrednictwem employee wallet jest Fundacja TVN.

To fundacja korporacyjna, która od ponad 20 pomaga dzięki środkom darczyńców chorym dzieciom. Od początku jej istnienia przekazała ponad 250 milionów na cele charytatywne – m.in. na remonty szpitali, klinik, zakup karetek pogotowia – oraz udzieliła pomocy ponad 26 000 podopiecznym. Z okazji obchodów 20-lecia Fundacja zdecydowała się na realizację nowego projektu – jest nim budowa pierwszego w Polsce Centrum Psychiatrii Dzieci i Młodzieży na terenie Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie. Fundacja na ten cel przeznaczy w sumie ponad 31 milionów złotych.

W 2020 roku Grupa TVN zanotowała spadek przychodów o 9,8 proc. do 1,87 mld zł, a jej zysk netto zmalał z 540,57 do 486,98 mln zł. Nadawca zatrudnia 1,4 tys. pracowników etatowych, zwiększył wpływy abonamentowe i dostał dużo wyższą dywidendę od Canal+ Polska. Koszty marketingu i badań poniesione przez grupę TVN zwiększyły się z 84,51 do 99,84 mln zł, a praw autorskich – z 33,6 do 66,25 mln zł. Natomiast wydatki na wynajem poszły w dół z 12,56 do 6,71 mln zł.