Sprzedaż e-wydań dzienników Polska Press w górę, bo pomoże państwowy Tauron

Informacje o swoim przedsiębiorstwie pracownicy Tauronu przeczytają w dziennikach Polska Press, do których dostęp wykupi im ich własna firma. Wydawnictwo "Puls Taurona" ostatecznie przestanie się ukazywać

Polska Press Grupa, należąca do państwowego PKN Orlen, zwiększy liczbę prenumerat cyfrowych czterech swoich dzienników na południu Polski, dzięki umowie z również państwową spółką energetyczną Tauron. Tauron kupi dla pracowników prenumeraty, a dzienniki Polska Press będą drukować na swoich łamach informacje o energetycznym gigancie.

Tauron zatrudnia ponad 25 tys. osób, wiadomo jednak, że liczba wykupionych dostępów do e-wydań będzie mniejsza. Pytane przez nas spółki nie chcą ujawnić szczegółów umowy.

Według informacji „Presserwisu” od maja pracownicy Tauronu mogą bezpłatnie korzystać z e-wydań „Dziennika Zachodniego”, „Gazety Krakowskiej”, „Nowej Trybuny Opolskiej” i „Gazety Wrocławskiej”. Jednocześnie ostatecznie przestaje się ukazywać samodzielna gazeta pracownicza „Puls Taurona” (ostatni jej numer do pobrania datowany jest na październik-listopad 2021 r.) Nie miałoby to sensu, bo treści dotyczące firmy energetycznej zamieszczane będą w dziennikach raz w tygodniu.

Ta umowa opłaci się obu państwowym spółkom. Tauron ograniczy koszty związane z wydawaniem i dystrybucją swojej gazety w czterech regionach, a grupa wydawnicza będzie mogła chwalić się przyrostem e-prenumerat.

Polska Press Grupa boryka się ze spadkami sprzedaży w segmencie swoich dzienników. Średnia sprzedaż polskich dzienników regionalnych w 2021 roku – w większości należących do Polska Press – spadła o 17,5 proc. w porównaniu z 2020 rokiem. Największe spadki zanotowały „Dziennik Bałtycki” i „Dziennik Zachodni” (oba tytuły w PP). Średnia sprzedaż dzienników regionalnych objętych badaniem PBC wyniosła w 2021 roku 158 399 egz. wobec 191 905 egz. w 2020 roku. Warto zauważyć, że o wiele lepiej radzą sobie dzienniki ogólnopolskie innych wydawców – średnia sprzedaż dzienników ogólnopolskich w 2021 roku również spadła, ale tylko o 8,4 proc. w porównaniu z 2020 rokiem.

Umowy z Tauronem nie komentuje odpowiedzialny za komunikację w Polska Press Wojciech Paczyński. – Jeżeli ktoś może mieć takie informacje, to tylko Tauron – mówi, zastrzegając, że tego typu umowy objęte są klauzulą poufności.

W spółce Tauron uzyskaliśmy więcej informacji. Jak wyjaśnia Łukasz Zimnoch, rzecznik prasowy Grupy Tauron, najnowszy projekt realizowany wspólnie z Polska Press ma charakter employer brandingu.

– Pomysł połączenia wydawnictwa informującego w nowoczesny i ciekawy sposób o Grupie Tauron z prenumeratą gazet lokalnych dla pracowników dojrzewał od dłuższego czasu. Stąd gdy tylko pojawiła się taka możliwość, postanowiliśmy z niej skorzystać – mówi Zimnoch. – Treści do gazety są zbierane we wszystkich spółkach Grupy Tauron, a następnie kolegialnie wybierane są te najciekawsze. Z badań pilotażowych przeprowadzonych wśród naszych pracowników wynikało, że taka forma prenumeraty będzie cieszyła się dużym zainteresowaniem. Współpraca z wydawcą została zawarta zgodnie z prawem, a treści prezentowane są w gazetach zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Zimnoch dodaje, że Tauron współpracuje od wielu lat z dziennikami regionalnymi ukazującymi się na południu Polsce, gdzie spółka koncentruje swoją działalność biznesową. W ostatnich latach zrealizowano z „Dziennikiem Zachodnim” czy „Gazetą Wrocławską” kilkadziesiąt projektów komunikacyjnych, promocyjnych i marketingowych.