National Geographic to 134-letnia marka medialna kontrolowana obecnie przez The Walt Disney Co. Koncern jest właścicielem Nat Geo od momentu przejęcia udziałów od Foksa w 2019 r.
Zmiana na szczycie
Teraz poinformowano, że doświadczony dziennikarz Nathan Lump będzie kierował pracami redakcyjnymi National Geographic.
Lump będzie podlegał Davidowi Millerowi, wiceprezesowi wykonawczemu i dyrektorowi generalnemu Nat Geo Media. Ostatnio Lump był szefem redakcji w Expedia Group, a wcześniej szefem magazynu Travel + Leisure. Był również redaktorem działu podróży w The New York Times i pracował na wielu kierowniczych stanowiskach w mediach, m.in. w Condé Nast.
Według zapowiedzi, ważną częścią pracy Lumpa będzie współpraca z dwoma właścicielami Nat Geo: Disneyem i Towarzystwem National Geographic. Dla Towarzystwa, które nadal posiada mniejszościowe udziały w marce, ma to oznaczać rozwój jego ważnej misji naukowej i edukacyjnej.
Disney już uczynił Nat Geo jedną z kluczowych ofert treści w ramach Disney+, a także prowadzi kanał kablowy pod marką Nat Geo. W tym roku wprowadził również ofertę, która łączy prenumeratę National Geographic z Disney+.
Lump zastąpi Susan Goldberg, która odeszła na początku br., aby zostać profesorem i prodziekanem w Arizona State University’s Walter Cronkite School of Journalism.
– Jako dla dziecka dorastającego w małym miasteczku na Środkowym Zachodzie, National Geographic był moją najważniejszą lekturą – przyznał Lump w oświadczeniu. – Było to dla mnie okno na świat, które rozbudzało moją ciekawość i zachęcało do własnych poszukiwań, co zasadniczo zmieniło moje życie. Jestem dumny z tej niesamowitej możliwości bycia częścią wielkiej roli, jaką Nat Geo odgrywa w inspirowaniu następnej generacji naukowców i odkrywców oraz wszystkich tych, którzy chcą lepiej zrozumieć świat – i mam nadzieję, że będę nadal wzmacniał tę rolę poprzez pracę, którą będziemy razem wykonywać – zaznaczył nowy szef National Geographic.