Prezeska Fundacji „Gazety Wyborczej” oraz szefowa partnerstw tego dziennika (Agora) Joanna Krawczyk została członkinią zarządu Europejskiego Funduszu Mediów i Informacji (European Media and Information Fund). Organizacja te wspiera projekty europejskich redakcji i innych podmiotów w obszarze walki z dezinformacją oraz edukacją medialną.
Europejski Fundusz Mediów i Informacji (European Media and Information Fund) to organizacja non-profit założona w 2021 roku przez Fundację Gulbenkiana i Europejski Instytut Uniwersytecki (EUI), której zadaniem jest wsparcie wydawców, organizacji, ośrodków naukowych oraz innych podmiotów mających siedzibę w Europie. Fundusz finansowo wspomaga wszelkie inicjatywy z zakresu weryfikacji faktów i umiejętności korzystania z mediów, a także projekty badawcze, które zajmują się zjawiskiem dezinformacji w internecie.
W połowie kwietnia br. Joanna Krawczyk objęła funkcję członka zarządu Funduszu. Jej zadaniem, realizowanym razem z dwoma innymi członkami, będzie zatwierdzanie planów działania Funduszu, nadzór nad budżetem i wybieranie jego beneficjentów oraz partnerów. Swoje obowiązki Krawczyk będzie pełnić pro bono.
„Europejskie media potrzebują wsparcia finansowego, aby się rozwijać i wychodzić naprzeciw wyzwaniom, które stawiają przed nami geopolityka, technologia i poszczególne społeczeństwa. European Media Information Fund to jeden z trzech największych celowych funduszy medialnych w Europie, powstały, aby odpowiedzieć właśnie na tę potrzebę i zaadresować problemy związane z dezinformacją oraz koniecznością szerzenia nawyku krytycznego myślenia. Cieszę się, że będę mogła przyczynić się do rozwiązywania tych problemów, zasiadając w zarządzie Funduszu” – komentuje Joanna Krawczyk.
Joanna Krawczyk jest związana z „Gazetą Wyborczą” od 2017 r. Obecnie pracuje jako szefowa partnerstw dziennika, jest też prezeską Fundacji „Gazety Wyborczej” i stoi na czele Grupy Filantropijnej Wyborczej. Od marca ub.r. kieruje również działaniami Leading European Newspaper Alliance – sojuszu największych europejskich gazet, będąc pierwszą kobietą na stanowisku przewodniczącego LENA. Krawczyk od wielu lat współpracuje z polskimi i międzynarodowymi organizacjami pozarządowymi, medialnymi i instytucjami z całej Europy.
Według danych PBC w czwartym kwartale ub.r. średnie rozpowszechnianie płatne razem „Gazety Wyborczej” w tradycyjnej formie (w większości papierowej) wynosiło 56 975 egz., o 13,24 proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei na koniec ub.r. z subskrypcji cyfrowej „Gazety Wyborczej” na koniec ub.r. korzystało już 286 tys. użytkowników, wobec 262,2 tys. na koniec września ub.r.