Kampania Rządowej Tarczy Antyinflacyjnej w mediach w trzy miesiące pochłonęła 13 mln zł

KPRM informacje o kosztach kampanii udostępniła w odpowiedzi na interpelację posła Platformy Obywatelskiej Krzysztofa Piątkowskiego

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów wydała ok. 13 mln zł w ciągu zaledwie trzech miesięcy, by wypromować Rządową Tarczę Antyinflacyjną. W telewizjach widzowie obejrzeli spoty kampanii „Chronimy polskie rodziny, obniżamy podatki” aż 1,8 tys. razy.

Koszt kampanii w radiu i telewizji od grudnia 2021 roku do lutego 2022 wyniósł ok. 10 mln zł brutto. W tym czasie w stacjach telewizyjnych spoty na temat Rządowej Tarczy Antyinflacyjnej wyemitowano 1,8 tys. razy.

Rządowa Tarcza Antyinflacyjna w radiu, prasie, internecie

W stacjach radiowych było ponad 25 tys. emisji. Produkcja spotów i nagrań społecznych kosztowała ok. 350 tys. zł.

Na materiały w dziennikach ogólnopolskich i regionalnych (łącznie prawie 100 publikacji) przeznaczono ok. 330 tys. zł.

Wynajęcie prawie 740 nośników reklamy zewnętrznej pochłonęło ok. 2 mln zł. Z kolei na działania w internecie wydano ok. 300 tys. zł.

Inflacja najwyższa od 21 lat

KPRM informacje o kosztach kampanii udostępniła w odpowiedzi na interpelację posła Platformy Obywatelskiej Krzysztofa Piątkowskiego. Tarcza Antyinflacyjna wprowadziła czasową obniżkę stawek podatku VAT m.in. na paliwa czy energię elektryczną, a także wprowadzenie zerowego VAT na żywność, gaz ziemny oraz nawozy. Zmiany mają obowiązywać do końca lipca 2022 roku.

Niezależnie od wszystkich decyzji inflacja w Polsce wciąż rośnie – w marcu wyniosła 11 proc. i była najwyższa od 21 lat.