Agencja Informacyjna Polska Press (AIP) przestała istnieć jako platforma do agregowania i sprzedawania treści tworzonych przez regionalne redakcje koncernu i zespół „Polski. Metropolii Warszawskiej”. – Obecnie AIP pełni rolę wewnętrznego narzędzia w ramach mediów Polska Press Grupy – potwierdza Wojciech Paczyński, rzecznik prasowy PPG.
Agencja Informacyjna Polska Press, która powstała 1 stycznia 2015 roku, miała być odpowiedzią Polska Press na ofertę Polskiej Agencji Prasowej. PP zrezygnowała wtedy z usług PAP i postanowiła sama tworzyć ogólnopolski serwis na bazie materiałów z redakcji regionalnych dzienników należących do grupy. Przez lata nie udało się jednak AIP zainteresować rynku swoją ofertą. Po zakupie Polska Press Grupy przez PKN Orlen w grudniu 2020 roku (od niemieckiego koncernu Verlagsgruppe Passau Capital Group) przyszłość AIP stanęła pod znakiem zapytania.
Ostatnie aktywności AIP w mediach społecznościowych pochodzą z października ubiegłego roku (Facebook) lub nawet lutego 2021 roku (Twitter). Redaktor naczelny AIP Wojciech Rogacin w rozmowie z „Presserwisem” zapewnia jednak: – Jeżeli do agencji trafia coś, co może zainteresować regiony, bierzemy to.
– AIP nie istnieje, nie ma tam bieżących informacji, nikt o agencji nie wspomina na kolegiach. Na platformę trafiają już tylko niektóre zdjęcia fotoreporterów redakcji regionalnych – mówią jednak inni dziennikarze Polska Press.
Wojciech Paczyński, rzecznik prasowy PPG: – Niewykluczone, że rola AIP ulegnie zmianie w ramach trwających prac, związanych z wdrażaniem rozwiązań generujących synergię pomiędzy poszczególnymi tytułami PPG – mówi „Presserwisowi”.