– Biuro reklamy naszego brokera otrzymało prośbę od TV Republika o jak najszybsze wdrożenie wycofania emisji reklam Leroy Merlin, Auchan, Decathlon, Orfilame, Bonduelle, Nestle – wyliczył Tomasz Sakiewicz w poniedziałek przed południem na Twitterze.
W zeszły piątek architekt i projektant wnętrz Krzysztof Miruć, znany m.in. z programów HGTV, poinformował, że zawiesza współpracę z Leroy Merlin, równocześnie stacja HGTV zdecydowała, że w najbliższym czasie nie będzie emitować programów sponsorowanych przez tę firmę.
Na początku zeszłego tygodnia youtube’owy Kanał Sportowy poinformował, że zakończył współpracę reklamową z Leroy Merlin, nawiązaną w styczniu br.
Od paru dni na Leroy Merlin, a także kilka innych koncernów, m.in. Auchan i Nestle, spada fala krytyki, ponieważ w przeciwieństwie do wielu innych firm zdecydowały się one dalej prowadzić działalność w Rosji. Nestle zostało za to skrytykowane m.in. przez czołowych polityków ukraińskich.
Z kolei Leroy Merlin kilka dni temu odłączyło od komunikacji korporacyjnej ukraiński oddział. „Jesteśmy po prostu załamani takimi działaniami Grupy” – skomentowała Liudmyla Dziuba, szefwa HR Leroy Merlin Ukraine.
Według badania Nielsen Audience Measurement w lutym br. Telewizja Republika miała 0,08 proc. udziału w rynku oglądalności, wobec 0,07 proc. przed rokiem.
W 2020 r. Telewizja Republika osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 20,9 proc. do 16,34 mln zł oraz spadek straty netto z 2,96 do 1,6 mln zł. 52 proc. wpływów pochodziło ze sponsoringu, głównie od firm państwowych, natomiast projekt Poland Daily był finansowany przez Polską Fundację Narodową.
Brokerem reklamowym Telewizji Republika jest Polsat Media.