Po trzech miesiącach od startu tygodnik „Zawsze Pomorze” uruchomił prenumeratę cyfrową. Pismo, które tworzą dziennikarze dawnego „Dziennika Bałtyckiego” (przejętego przez Orlen), wcześniej umowę na prenumeratę tradycyjną podpisało z Pocztą Polską. Papierowe wydanie jest w sieciach Kolportera, Garmondu i Lagardere Travel Retail (saloniki Inmedio). Nie udało się jednak podpisać umowy z Ruchem.
– Po złożeniu zamówienia przez formularz na stronie Zawszepomorze.pl zakładane jest indywidualne konto. Mamy już kilkudziesięciu subskrybentów. To dopiero początek – mówi o prenumeracie cyfrowej Mariusz Szmidka, redaktor naczelny „Zawsze Pomorze”.
Prenumeratę wydania papierowego realizuje Poczta Polska. – Przyjmowane są już zamówienia na drugi kwartał 2022 roku, a od 1 marca można zamawiać nasz tygodnik u listonosza lub w każdym urzędzie pocztowym na terenie województwa pomorskiego – dodaje Szmidka.
W wersji papierowej tygodnik dystrybuowany jest na terenie województwa pomorskiego zarówno w sieciach kolporterskich, jak i w sieci własnej.
Jak informuje Szmidka, nie udało się podpisać umowy z Ruchem, który odmówił przyjęcia tytułu do sprzedaży. Swoją decyzję Ruch argumentował tym, że cena egzemplarzowa jest zbyt wysoka, a tytuł „nie rokuje optymalnej sprzedaży”.
By dotrzeć z nakładem do mniejszych miejscowości – zwłaszcza w powiatach chojnickim, człuchowskim i słupskim – wydawca podjął decyzję o budowie sieci własnej. Nakład „Zawsze Pomorze” wynosi dziś 7 tys. i został czasowo zmniejszony właśnie z uwagi na problemy z dystrybucją. Gdy sieć własna zostanie rozbudowana, docelowo ma być kilkaset punktów, które regularnie oferować będą pismo, nakład wzrośnie o 2-3 tys.
Portal internetowy tygodnika „Zawsze Pomorze” osiąga poziom średnio 50 tys. UU miesięcznie, a liczba fanów na Facebooku przekroczyła 5 tys. „Zawsze Pomorze” wydaje fundacja „A1 Press – Dziennikarze dla Pomorza”.