Stowarzyszenie Mediów Lokalnych rozdało nagrody lokalnym portalom

Fotorelacja: Perła Podlasia w ogniu, płonął pałac w Korczewie, autorka: Agnieszka Król, Tygodniksiedlecki.pl

Stowarzyszenie Mediów Lokalnych przyznało nagrody w konkursie „Local e-Journalism Awards 2021”. Konkurs był adresowany wyłącznie do lokalnych portali internetowych.

Nagrody zostały wręczone podczas gali w warszawskim Campusie Google. Ze względu na ograniczenia covidowe wzięło w niej udział tylko 40 osób, pozostali mogli śledzić transmisję w internecie. Galę poprowadziła Agnieszka Szydłowska z Newonce.

Na konkurs wpłynęło kilkaset prac, które oceniało jury w składzie: Mirosław Pęczak – przewodniczący jury („Polityka”), Michał Broniatowski (Onet.pl), Paweł Nowacki (Digital Flow), Marek Miller (Google), Elżbieta Jachymczak („Business Intelligence”), Bogna Świątkowska (Roxy FM), Waldemar Śliwczyński („Kwartalnik Fotografia”), Mariusz Forecki (Pix House, fotograf).

– Po raz pierwszy zorganizowaliśmy konkurs adresowany tylko do lokalnych portali internetowych. To chyba znak czasu, bo lokalne media cyfrowe nabierają coraz większego znaczenia. To także odważna decyzja ze strony naszego Stowarzyszenia, bo przecież „korzenie” dużej liczby członków organizacji są w prasie drukowanej. Chcemy jednak iść z duchem czasu. Stąd takie kategorie w konkursie – mówi Piotr Piotrowicz, prezes Stowarzyszenia.

Nagrody przyznano w następujących kategoriach:

  • Fotorelacja: Perła Podlasia w ogniu, płonął pałac w Korczewie – Agnieszka Król (Tygodniksiedlecki.pl
  • Zdjęcie pojedyncze: Czarne chmury nad Bełchatowem – Rafał Kurek (Ddbelchatow.pl)
  • Portal lokalny do 150 tys. użytkowników: Korsokolbuszowskie.pl
  • Portal lokalny powyżej 150 tys. użytkowników: Ddbelchatow.pl
  • Local Economy Award: Stanisław Chudy (Sztafeta.pl)
  • Local Creative Award: Moja-ostroleka.pl, serwis o smogu

Kategoria News

  • I miejsce: Kamil Kulig – Syn starosty z PiS zakłada fundację i błyskawicznie dostaje publiczną kasę (Tubalecznej.pl)
  • II miejsce: Piotr Kanikowski – Dom z wyjściem na tron (Nj24.pl)
  • III miejsce: Bartłomiej Furmanowicz – Wojna o face 2 face w Rybniku. Policja ruszyła z pałkami, gazem i bronią hukową (Rybnik.com.pl)

Kategoria film/relacja video

  • I miejsce: Piotr Bunkowski Relacja z Fantasy Online Convention 1.0 (Tetka.pl)
  • II miejsce: Paweł Jędrusik – Nie wierzyli w Covid (TVS)
  • III miejsce: Krzysztof Kurasiewicz – Matka (nie)Polka (Dziennikwschodni.pl)

Kategoria pro publico bono: Akcja #wspieramjarocinskie na portalu jarocinska.pl

Głównym partnerem i sponsorem Konkursu był Google News Inititive. Mecenasem – Bank Gospodarstwa Krajowego, a transmisję przeprowadziła Agencja Reklamowa Tigers z Warszawy.