Pierwszy numer „Głosu Wielkopolskiego” trafił w ręce czytelników 77 lat temu, 16. lutego 1945 r., jako codzienne pismo polityczno-informacyjne. „Głos Wielkopolski” był pierwszym tytułem polskiej gazety, wydawanej pod koniec II Wojny Światowej, jeszcze w czasie trwania bitwy o Poznań. Organizacja procesu wydawniczego była obarczona wielkim wysiłkiem zespołu redaktorów, publicystów oraz inteligencji, która przechowała w czasie okupacji polskie czcionki drukarskie. W 1945 r. nie były one osiągalne, a co za tym idzie druk gazety codziennej nie byłby możliwy.
„Jesteśmy największym dziennikiem regionalnym w Wielkopolsce. W październiku 2021 roku, znaleźliśmy się w rankingu TOP 5 mediów regionalnych Instytutu Monitorowania Mediów, zajmując trzecią pozycję z liczbą 125 powołań w innych mediach, a tym samym awansując o osiem pozycji. Nie byłoby tego bez zaangażowania i pomocy naszych czytelników. To dzięki zaufaniu odbiorców możemy, często jako pierwsi, informować o ważnych wydarzeniach, jakie dzieją się w Poznaniu i w Wielkopolsce. To także dla naszych Czytelników – staramy się zmieniać, być szybsi, lepsi, ciekawsi, a także – skuteczniejsi. Jednym z podstawowych zadań w dziennikarskiej misji jest służyć ludziom i pomagać, gdy takiej dziennikarskiej interwencji potrzebują” – mówi Wojciech Wybranowski, redaktor naczelny „Głosu Wielkopolskiego”.
Pierwszy numer dziennika wyszedł nakładem kilku tysięcy egzemplarzy. Tempo druku oscylowało wokół 600 egzemplarzy na godzinę, a gazeta kolportowana była przez gazeciarzy głównie w okolicach redakcji, ze względu na front walk w mieście. Na łamach „Głosu Wielkopolskiego” zagościły stałe rubryki zawierające informacje lokalne, gospodarcze, informacje z frontu wojennego, a także ogłoszenia.
Obecnie „Głos Wielkopolski” jest wydawany przez Polska Press Grupę. Dziennik codziennie trafia w ręce tysięcy czytelników z Poznania i całego województwa wielkopolskiego. Za druk gazety odpowiada jedna z pięciu drukarni Polska Press Grupy, w której w ciągu godziny można wydrukować 30 tys. gazet. Dostęp do „Głosu Wielkopolskiego” możliwy jest dzięki usługom prenumeraty, e-wydań oraz kolportażowi do sieci handlowych, kiosków i saloników prasowych na terenie całej Wielkopolski.
„77. rocznica Głosu Wielkopolskiego stanowi dowód na to, jak ważne są media regionalne. Zespół dziennikarzy każdego dnia opisuje kluczowe wydarzenia dla regionu oraz czytelników, podejmuje tematy społeczne, analizuje decyzje lokalnych władz, nagłaśnia sprawy kontrowersyjne oraz istotne dla lokalnej społeczności. To gazeta tworzona przez ludzi i dla ludzi, dająca dostęp do wartościowych treści – nie tylko o charakterze regionalnym. Dzięki funkcjonowaniu w jednej z największych grup wydawniczych w Polsce czytelnicy Głosu otrzymują także informacje z kraju i ze świata oraz specjalne dodatki tematyczne, kolportowane we wszystkich tytułach Polska Press Grupy. Jako wydawca inwestujemy w nowe technologie, ale nie zapominamy o wielkiej wartości takich marek jak Głos Wielkopolski. Chcemy rozwijać ofertę dla czytelników z regionu, umożliwiając także reklamodawcom zaplanowanie skutecznych kampanii promocyjnych we współpracy z Polska Press Grupą” – mówi Tomasz Przybek, Prezes Zarządu Polska Press.
Czytelnicy „Głosu” mogą także skorzystać z treści redakcji w Internecie. Serwis gloswielkopolski.pl dociera do ponad 2,3 mln internautów miesięcznie, którzy generują blisko 24 mln odsłon stron portalu (dane: Mediapanel; 2022-01; real users, views).