W trakcie posiedzenia doszło do głosowania nad koncesją, ale znowu nie przyniosło ono rozstrzygnięcia. Trzy głosy były za (przewodniczący Witold Kołodziejski, Teresa Bochwic i Elżbieta Więcławska-Sauk), a dwa przeciw (Janusz Kawecki i Andrzej Sabatowski). Do podjęcia decyzji potrzebne są jednak cztery głosy.
Jak informuje Teresa Brykczyńska, rzeczniczka KRRiT, kolejne posiedzenie zaplanowano na czwartek.
TVN Siedem z kampanią dotyczącą koncesji
We wtorek na antenie TVN Siedem rozpoczęła się kampania informacyjna związana z koncesją TVN Siedem. W spocie gwiazdy stacji zapraszają do wspólnej zabawy, a także przypominają, że największy kanał rozrywkowy w Polsce może niedługo zakończyć nadawanie.
Spot kończy plansza, na tle której głos lektora przypomina o liczbie dni pozostałych do zakończenia aktualnej koncesji TVN Siedem. Kampania została zainicjowana przez nadawcę w związku z przedłużającym się procesem rekoncesyjnym Siódemki.
– Odebranie darmowej rozrywki najbardziej uderzy w zwykłego widza. Emitując spot, chcemy uświadomić naszym widzom, że ich ulubione programy, seriale i bohaterowie mogą wkrótce zniknąć z ekranu. Prosimy ich więc o wsparcie. Mogą realnie pomóc apelując do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o przyznanie nam koncesji na kolejny okres – zauważa Katarzyna Mazurkiewicz, dyrektor programowa TVN Siedem.
Kierownictwo stacji namawia do wysyłania skarg do KRRiT
Od środy, 9 lutego, spot będzie emitowany we wszystkich kanałach TVN Grupa Discovery. TVN zachęca widzów do wyrażenia solidarności z kanałem, wysyłając maila w obronie stacji pod adres mailowy Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (skargi@krrit.gov.pl).
O możliwości udzielenia wsparcia stacji będą przypominać tzw. scrolle, tj. paski informacyjne przy wybranych audycjach nadawcy. Przy logotypie kanału umieszczony zostanie licznik odmierzający dni pozostałe do wygaśnięcia koncesji. Kampanię będą wspierać intensywne działania na wszystkich profilach w social mediach nadawcy. Na potrzeby akcji stworzono hasztag #chcemybawicsiedalej.
Holenderska koncesja planem B
TVN Siedem awaryjnie zapewnił już sobie holenderską koncesję na nadawanie. TVN, właściciel stacji, podkreśla jednak, że nie rozwiązuje to problemu dalszego działania Siódemki w obecnym kształcie. Bez polskiej licencji kanał będzie musiał zrezygnować z emisji naziemnej, tracąc około 1/3 widzów, którzy odbierają sygnał tylko w ten sposób.
Obecna koncesja TVN Siedem obowiązuje do 25 lutego, a nadawca wniosek o jej przedłużenie złożył do KRRiT już 23 grudnia 2020 roku.