Ruszył pierwszy konkurs dla dziennikarzy i wydawców lokalnych portali

Konkurs dla dziennikarzy i wydawców lokalnych portali

Stowarzyszenie Mediów Lokalnych (dawniej: Stowarzyszenie Prasy Lokalnej) organizuje pierwszą edycję nowego konkursu dziennikarskiego – „Local e-Journalism Awards 2021”. To pierwszy w Polsce konkurs, adresowany wyłącznie do dziennikarzy i wydawców lokalnych portali internetowych, niezwiązanych z samorządami.

Konkurs wystartował we wtorek, 28 grudnia, zgłoszenia (dotyczące publikacji z roku 2021) można nadsyłać do końca stycznia 2022 roku. – To historyczna chwila, ale i znak czasów, w których przyszło nam funkcjonować. Świat mediów zmienia się dynamicznie, jednak dla niektórych może być zaskakujące, że adresujemy konkurs tylko do dziennikarzy i wydawców portali internetowych. Uznaliśmy, że warto promować dobre wzorce w mediach zyskujących coraz większe zasięgi, mających wielu odbiorców i coraz istotniejszy wpływ na życie ludzi – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl prezes Stowarzyszenia Mediów Lokalnych, Piotr Piotrowicz.

Głównym partnerem konkursu jest Google Polska, a mecenat objął Bank Gospodarstwa Krajowego, który jest fundatorem dwóch nagród: za publikacje dotyczące ekonomii i gospodarki oraz nagrody za innowacje wprowadzane w portalach internetowych przez lokalnych wydawców. Zostaną ponadto przyznane dwie nagrody dla najlepszych portali internetowych – w kategorii portali mniejszych (do 150 tys. użytkowników) i portali większych (do 500 tys. użytkowników miesięcznie). Dla dziennikarzy przewidziane kolejne kategorie: za najlepszy news, za najlepsze zdjęcie i fotorelację oraz za najlepszy film.

Najważniejszą nagrodą będzie jednak nagroda Pro Bono Publico im. Stefana Bratkowskiego. Patronem wyróżnienia jest zmarły w kwietniu br. dziennikarz Stefan Bratkowski. Ta nagroda nie ma zamkniętego katalogu kategorii: mogą być do niej zgłaszane ważne inicjatywy podejmowane przez lokalne redakcje, akcje społeczne realizowane z ich udziałem, ale także autorzy materiałów dziennikarskich podejmujących ważne społecznie tematy, w tym publikacje będące wynikiem śledztw dziennikarskich.

W Konkursie mogą brać udział dziennikarze i wydawcy wszystkich mediów niezwiązanych z samorządami, niezależnie od tego, czy są członkami Stowarzyszenia, czy też nie. Rozstrzygniecie konkursu – 2 marca 2022 roku.