Sąd apelacyjny utrzymał ponad 18 mln zł kary UOKiK na operatora sieci Plus

Sąd podkreślił, że reklama nie musi zawierać wszystkich elementów usługi, ale nie może przekazywać nieprawdziwych informacji

Sąd apelacyjny utrzymał ponad 18 mln zł kary nałożonej na Polkomtel, operatora sieci Plus, przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Sprawa dotyczy kampanii Power LTE oraz Smart DOM: „Power LTE bez limitu danych”.

W 2016 roku prezes UOKiK uznał, że reklamy wprowadzały w błąd: rzeczywiste warunki oferty różniły się od prezentowanych w reklamach, gdyż ograniczały zarówno wielkość transferu (pakiety danych), jak i prędkość transmisji danych po wykorzystaniu pakietu.

Jak poinformował UOKiK na Twitterze, sąd podkreślił, że reklama nie musi zawierać wszystkich elementów usługi, ale nie może przekazywać nieprawdziwych informacji.

Zgodnie z wyrokiem Polkomtel został zobowiązany do publikacji w telewizji ogłoszeń  o decyzji.