Czy lokalne media mają szanse bez pieniędzy publicznych? Czy dobrze przeszły cyfrową rewolucję? Czy władza ograniczy im możliwości działania? Już w najbliższy czwartek – 4 listopada – odbędzie się debata „Kondycja lokalnych mediów w Polsce w 2021 roku”, na której padną takie pytania. Od godziny 12:00 wydarzenie będzie transmitowane na żywo na Facebooku i You Tubie.
Debata wpisuje się w wielką dyskusję na temat działania wolnych mediów w warunkach ciągłej konfrontacji z władzą. Rynek medialny w Polsce z jednej strony deformowany jest przez zakusy władzy, a z drugiej – przez trudną sytuację finansową. Wciąż jednak media gminne, miejskie czy powiatowe to tysiące miejsc pracy i misja kontrolowania poczynań władzy. Uczestnicy debaty będą zastanawiać się m.in. nad siłą i słabością lokalnych mediów w 2021 roku, sensem istnienia mediów samorządowych, współpracą mediów lokalnych z gigantami cyfrowymi.
Zaproszenie do udziału w debacie przyjęli:
- Jerzy Jurecki – wydawca i dziennikarz Tygodnika Podhalańskiego
- dr Monika Kornacka-Grzonka – medioznawca, Uniwersytet Śląski
- Paweł Prus – prezes zarządu Instytutu Zamenhofa
- Tomasz Pruszczyński – prezes grupy medialnej tuPolska
- Bartosz Senderek – redaktor naczelny portalu tuWrocław.com
- Marek Twaróg – redaktor naczelny Press.pl.
Moderatorem debaty będzie Wacław Wrana – redaktor naczelny Rybnik.com.pl.
Transmisja dostępna będzie w tym miejscu na YouTube oraz tutaj na Facebooku.
Debatę organizuje redakcja portalu Rybnik.com.pl, jednego z najstarszych komercyjnych serwisów miejskich w Polsce (w tym roku obchodzi jubileusz 20-lecia działalności). Partnerem debaty jest Instytut Zamenhofa. Patronami medialnymi wydarzenia są: Press, Rybnik.com.pl, tuWrocław.com, Tygodnik Podhalański, ŚląskiBiznes.pl, tuWodzisław.pl, tuŻory.pl oraz tuJastrzębie.pl.