Lokalne media dolnośląskie zrzeszyły się, aby konkurować z Polska Press

Stowarzyszenie Dolnośląskie Media Lokalne zyskało pięciu nowych członków: Projekt Media (wydawca „Nowej Gazety Jaworskiej”), Oldpress (wydawca „Panoramy Oleśnickiej”), Intergol (wydawca „Gazety Kłodzkiej”, „Gazety Ząbkowickiej”, „Gazety Noworudzkiej” i „Gazety Świebodzic”), Nowiny Jeleniogórskie oraz Słowo Regionu Strzelińskiego.

Zrzeszeni wydawcy chcą wspólnie wydawać dodatki turystyczne, organizować konkursy i startować w przetargach ogłaszanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. SDML założyły trzy wydawnictwa: Agencja Reklamowa Nowa (wydawca „Nowej Gazety Trzebnickiej”), Kurier Press (wydawca „Kuriera Gmin”) i Ryza (wydawca „Gazety Powiatowej – Wiadomości Oławskich”).

– Oddzielnie nie moglibyśmy startować w przetargach ogłaszanych przez Urząd Marszałkowski, bo urzędnicy stawiali wymóg ukazywania się ogłoszeń zarówno w tygodnikach, jak i dziennikach. Takie możliwości oferowała tylko Polska Press Grupa – mówi Daniel Długosz, prezes stowarzyszenia i wydawca „Nowej Gazety Trzebnickiej”. – Po tym jak się zrzeszyliśmy i zaprosiliśmy do współpracy wrocławski oddział „Gazety Wyborczej”, nasze szanse wzrosły, a urzędnicy mają wybór. Wspólny nakład naszych tygodników jest dużo większy niż dzienników, które ukazują się na Dolnym Śląsku – zaznacza Długosz.