Michał Migała prowadzi w Trójce „Zimną falę”, a Witold Lazar „Świat do trzeciej”

Michał Migała

W ramówce radiowej Trójki w minioną sobotę pojawiły się audycja muzyczna „Zimna fala”, której gospodarzem jest Michał Migała, oraz magazyn o tematyce międzynarodowej „Świat do trzeciej” prowadzony przez Witolda Lazara.

W „Zimnej fali” Michał Migała prezentuje muzykę przede wszystkim z obszaru rocka progresywnego i okolic zimnej fali. Audycja jest emitowana w soboty w godz. 13:05-14:00.

Michał Migała jest związany z Trójką od ponad trzech lat. Wiosną 2018 roku zaczął prowadzić autorski program „Annały Migały”, w ostatnim okresie prowadził też pasma muzyczne.

Wcześniej Migała był związany z Rock Radiem i 4fun.tv.

Z kolei „Świat do trzeciej”, nadawany w soboty w godz. 14:05-15:00, zapowiedziano jako „przegląd najważniejszych wydarzeń międzynarodowych, opinie i eksperckie komentarze do sytuacji społeczno-politycznej i gospodarczej współczesnego świata”. W programie Witold Lazar rozmawia z gośćmi, pojawiają się też relacje korespondentów zagranicznych Polskiego Radia.

Witold Lazar jest związany z Trójką od roku, prowadził głównie pasma lifestylowe, m.in. „Zapraszamy do Trójki”. W latach 1999-2013 pracował w RMF FM (prowadził tam m.in. poranne programy „Wstawaj, szkoda dnia” i „Wstawaj, szkoda lata, ale także audycje takie jak „Nowy Świat”, „Wakacje z Duchami”, „Świat na Żółto i na Niebiesko” czy „Misja Specjalna”), a później w Radiu ZET Gold (w latach 2014-2016) i Radiu ZET (w latach 2016-2018).

Poprzednio Trójka w soboty w godz. 13-15 emitowała audycję muzyczną „Wykonane w Polsce – Trójka żąda debiutów” Tomasza Żądy.

W minioną niedzielę w stacji zadebiutowała dwugodzinna audycja „Ona, on i pewien bardzo wyjątkowy gość”, której gospodarzami są Katarzyna Ciepielewska i Łukasz Sobolewski, dziennikarze TVP Info.

To elementy wprowadzanej od tygodnia nowej ramówki Trójki, w której pojawiły się m.in. nocne pasma „Trójka pod księżycem” i „Między dniem a dniem”.

Ramówka została przygotowana przez zespół Trójki na podstawie obowiązujących nadawcę publicznego regulacji ustawowych (Karta Powinności Mediów, Plany programowo – finansowe). Jest to ramowy układ programu na najbliższe miesiące, zazwyczaj do czasu wprowadzenia ramówki wiosennej – przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Monika Kuś, rzeczniczka prasowa Polskiego Radia.

Według badania Radio Track Kantar Polska od lipca do września br. Trójka miała 1,7 proc. udziału w rynku słuchalności, o 1,6 pkt proc. (48,5 proc.) mniej niż przed rokiem.

To kolejny rekordowo niski wynik stacji po tym, jak w zeszłym roku z Programu Trzeciego odeszła większość zespołu. Dla porównania, w 2019 r. Trójka miała 5,1 proc. udziału, w 2018 r. – 5,7 proc., a kilka lat wcześniej nawet powyżej 7 proc. udziału w rynku słuchalności.