W mediach często i dużo o prounijnych protestach

Najwięcej komentarzy i wpisów o protestach prounijnych było na Twitterze

Na temat niedzielnych protestów prounijnych w mediach było prawie 28 tys. publikacji – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.

Z danych IMM za okres od 7 do 11 października wynika, że w mediach pojawiło się 27,7 tys. wzmianek o protestach organizowanych w całej Polsce pod hasłem „My zostajemy w Unii Europejskiej”.

Najwięcej komentarzy i wpisów na ten temat było na Twitterze (20 tys.) oraz w portalach internetowych, w tym na blogach, forach oraz podcastach (5 tys.). Od czwartku w ciągu pięciu dni w stacjach radiowych wyemitowano na ten temat 457 materiałów, w telewizji 310, a prasa informowała o wyroku Trybunału Konstytucyjnego po przewodnictwem Julii Przyłębskiej i demonstracjach na polskich ulicach 64 razy.

Dotarcie przekazów o prounijnych protestach szacowane jest na 161 mln potencjalnych kontaktów. Największe dotarcie, bo 77,8 mln potencjalnych kontaktów, wygenerowała telewizja. Najwięcej materiałów przygotowały Wydarzenia 24 – 37 razy z czasem antenowym 2 godzin, z kolei TVP Info wyemitowała 33 materiały (7 godzin). Polsat News poświęcił 25 materiałów (5 godzin), TVN 24 – 23 materiały (4 godziny).

Radio jest na drugim miejscu w zakresie budowania zasięgu – dało dotarcie na poziomie 46 mln. Najczęściej informowało o sprawie Radio Zet, ale najwięcej czasu antenowego poświęciło tematowi RMF FM.

W prasie najwięcej materiałów pojawiło się w tytułach: „Nowa Trybuna Opolska”, „Głos Wielkopolski”, „Gazeta Wyborcza”.