W Radiu 357 rusza głosowanie na listę i pojawią się parodie reklam

Stacja szykuje też koncert LP357

Audycja specjalna w Radiu 357, 5 października 2021 r.

Internetowe Radio 357 zapowiedziało start systemu do głosowania na „Listę Piosenek 357”. Pierwsze notowanie wyłonione za jego pośrednictwem słuchacze usłyszą 29 października. Także w tym miesiącu stacja organizuje koncert LP357. – Pandemia pokrzyżowała nam plany. Czekaliśmy na dobry moment. I ten wydaje się najlepszy. Chcemy podziękować za poprzednią Listę, ale przede wszystkim zaprosić na nową – mówi Piotr Stelmach, dziennikarz rozgłośni.

Informację o uruchomieniu bloków antyreklamowych, systemu do głosowania na „Listę Piosenek 357” oraz szykowanym koncercie LP357 ogłoszono podczas specjalnej audycji z transmisją wideo w mediach społecznościowych. We wtorek wieczorem, gdy stacja świętowała rocznicę startu zbiórki na Patronite, Piotr Stelmach poprowadził specjalny program. To, co działo się w radiowym studiu, słuchacze mogli nie tylko usłyszeć, ale też zobaczyć na żywo, bo program był transmitowany równolegle na Facebooku, YouTubie i Patronite. Gośćmi Piotra Stelmacha byli m.in. Marcin Łukawski, gospodarz porannej audycji i „Listy Piosenek 357” oraz Paweł Sołtys, prezes zarządu Radia 357.

System do głosowania na LP357

Zespół audycji „Lista Piosenek 357” zapowiedział nowe otwarcie. System do głosowania online został zaprezentowany podczas wtorkowej audycji. Dotychczasowe notowania były wyłaniane jedynie w oparciu o głosy przesyłane na kartkach pocztowych.

– Jesteśmy po dyskusji z patronami nad kształtem „Listy”. Otrzymaliśmy setki pomysłów, sugestii, podpowiedzi. W specjalnych ankietach patroni zdecydowali, że notowanie podstawowe będzie liczyło 35 utworów. Uzupełni je 7 utworów, którym prawie, prawie udało się do niego wejść. I tak zgrabnie mamy „357” i w nazwie, i w notowaniu – mówi Marcin Łukawski, prowadzący „Listę”.

Patroni zdecydowali, że każdy głosujący będzie mógł oddać 10 głosów, a utwory, które wypadną z notowania – będą mogły dostać drugą szansę. System zostanie udostępniony 22 października. Tydzień później słuchacze usłyszą pierwsze notowanie wyłonione za jego pośrednictwem. Już działa strona lista.Radio357.pl, na której będzie można głosować.

Głosować mogą tylko patroni

Jak informuje Radio 357, głosować na „Listę Piosenek 357” będą mogli tylko patroni. – To była intensywna dyskusja, i w zespole, i wśród patronów. Finalnie tak zdecydowaliśmy – wyjaśnia Paweł Sołtys, prezes zarządu Radia 357. – To fair wobec patronów, dzięki którym system powstał i dzięki którym istniejemy. Istotny był też argument weryfikacji głosujących. Dzięki integracji z systemem rozliczeń Patronite, bardzo utrudniamy zadanie tym, którzy chcieliby nieuczciwe wpływać na wyniki. Patroni mogą więcej, bo my możemy więcej dzięki nim. Dołączyć można już za 10 zł – to mniej niż koszt zakupu i wysyłki kartek z głosami. A korzyści jest przecież znacznie więcej.

„Lista Piosenek 357” emitowana jest w Radiu 357 w piątki w godz. 19-22.

Koncert LP357

W ramach nowego otwarcia w „Liście Piosenek 357” zespół stacji zapowiedział organizację koncertu LP357. Był on pierwszym celem zbiórki na Patronite.

– Pandemia pokrzyżowała nam plany. Czekaliśmy na dobry moment. I ten wydaje się najlepszy. Chcemy podziękować za poprzednią Listę, ale przede wszystkim zaprosić na nową. Bo zabawa zaczyna się od początku – mówi Piotr Stelmach, koordynujący prace redakcji muzycznej. – Dopinamy rozmowy z artystami, sukcesywnie będziemy ujawniać szczegóły. Sytuacja jest wciąż niepewna, więc wymyśliliśmy formułę odporną na wszelkie obostrzenia. Sam koncert będzie kameralny, ale zapewnimy transmisję dla wszystkich. W sposób szczególny będziemy chcieli ugościć współtwórców i przyjaciół Listy, mając pewność, że będą także przyjaciółmi LP357. Bo radio to przede wszystkim ludzie, a dopiero później miejsca.

Parodie reklam w Radiu 357

Podczas specjalnej audycji specjalnej dziennikarze stacji zapowiedzieli także kolejną nowość. Wyemitowali premierowy odcinek nowego formatu „Reklamy? Nie mamy”. To satyryczny cykl parodii reklam. Będą przygotowywane przez artystów kabaretowych współpracujących z Radiem 357.

– Więcej rozrywki to jeden z najczęstszych postulatów naszych patronów – mówi Katarzyna Pruchnicka z zarządu Radia 357, koordynująca rozwój oferty programowej. – Nie mając bogatych archiwów, możemy bazować na tym, co stworzymy sami. Szukamy więc ciekawych pomysłów, by tej rozrywki mogło być więcej. Tak narodził się pomysł na „bloki antyreklamowe”. Będą to reklamy, ale postawione kompletnie na głowie. Urozmaicą antenę, poprawią humor, a przy okazji przypomną, jak to dobrze, że dzięki wpłatom patronów nie ma u nas męczących bloków reklamowych. Czuję, że na te „reklamy” nie będziemy mogli się doczekać.

Cykl „Reklamy? Nie mamy” przygotują Łukasz Błąd, Filip Jaślar i Krzysztof Szubzda, a wydawać będzie Agnieszka Szwajgier. Będzie emitowany o godz. 9:50 w paśmie „Kieruj się na południe” oraz w „Popołudniówce” o godz. 18:30. Pierwsza emisja w czwartek, 7 października.

Zbiórka na Radio 357 na Patronite

Po roku od startu zbiórki Radio 357 jest na pierwszym miejscu spośród wszystkich projektów finansowanych poprzez serwis crowdfundingowy Patronite. Jest liderem zarówno pod względem liczby patronów, jak i wysokości kwoty wsparcia. Stacja ma obecnie 33,8 tys. patronów, którzy są gotowi co miesiąc przekazywać łącznie ponad 683 tys. zł. W sumie w ciągu roku stacja uzbierała na swoją działalność 7,2 mln zł.

– Niektórzy nie wierzyli, że to się może udać. Skoro coś jest za darmo, a Radia 357 może słuchać każdy, to czemu ktoś miałby za to płacić. A jednak „ludzi dobrej woli jest więcej” – obecnie już znacznie ponad 33 tysiące. Jesteście w ścisłym topie nie tylko polskiego, ale światowego finansowania społecznościowego – mówił podczas audycji Tadeusz Chełkowski, współzałożyciel portalu Patronite. – Patroni Radia 357 statystycznie dużo częściej wspierają inne inicjatywy w naszym serwisie. I są w tym zaskakująco zgodni i zaangażowani. Mamy wiele dowodów na to, że w zakresie partycypacji społecznej jesteśmy bliscy Skandynawom, którzy stanowią światową czołówkę. W tym roku obchodzimy 5-lecie działania Patronite’a. I mamy wielu użytkowników, którzy wspierają różne projekty nieprzerwanie od samego początku – dodał.

3 tys. odcinków podcastów

Radio 357 to stacja założona przez byłych dziennikarzy radiowej Trójki. Zespół tworzy obecnie ponad 100 autorów, dziennikarzy oraz osób organizujących pracę radia. Audycje przygotowują m.in. Marek Niedźwiecki, Piotr Kaczkowski, Kuba Strzyczkowski, Marcin Łukawski, Krystian Hanke, Michał Olszański, Ernest Zozuń, Patrycjusz Wyżga, Katarzyna Borowiecka, Marta Malinowska, Marcin Cichoński, Katarzyna Pruchnicka, Tomasz Gorazdowski, Tomasz Rożek, Paulina Wilk, Tomasz Michniewicz, Aleksandra Budka, Gabriela Darmetko, Mateusz Fusiarz, Piotr Stelmach, Marta Kula, Michał Gąsiorowski, Agnieszka Obszańska, Izabela Woźniak, Paweł Sołtys, Daniel Wyszogrodzki, Tomasz Jeleński, Katarzyna Kłosińska, Filip Jaślar, Łukasz Błąd, Krzysztof Szubzda, Bartosz Gil, Baasch, Łukasz Dunaj, Justyna Godz, Agnieszka Szwajgier, Marcin Klimkowski i Michał Żakowski.

Radio 357 wprowadziło również serwisy informacyjne nadawane rano i popołudniu. Przygotowuje je zespół 10 dziennikarzy i reporterów oraz 9 korespondentów zagranicznych. Pracę newsroomu koordynuje Justyna Mączka.

Na początku kwietnia zespół Radia 357 uruchomił Twoje 357. To platforma podcastowa, umożliwiająca dostęp do prawie 3 tys. odcinków audycji i podcastów. Obecnie to ponad 4 tys. godzin treści audio. Codziennie dodawanych jest ok. 20 nowych propozycji. Wśród nich są też podcasty specjalne – nieemitowane na antenie. Podcastów można słuchać poprzez stronę internetową Radio357.pl oraz przez aplikację Radio 357 dostępną na systemy Android i iOS.