48. Międzynarodowa Konferencja i Wystawa Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej (PIKE) „Vabank w mediach i telekomunikacji” odbyła się w poniedziałek i wtorek w Łodzi. W imprezie uczestniczyli przedstawiciele operatorów kablowych, nadawców i firm telekomunikacyjnych. Odbyły się podczas niej m.in. panele dyskusyjne dotyczące przyszłości rynku.
Grysiak: Warto być przyzwoitym
Do wręczenia nagrody doszło podczas gali kończącej konferencję PIKE. Nagroda specjalna „Honorowe Tytanowe Oko” stanowi nagrodę prezesa PIKE Jerzego Straszewskiego na wniosek jury. – My redakcyjnie wierzymy, że tak jak w życiu, tak w naszym przepięknym zawodzie, warto być przyzwoitym – mówiła zastępca redaktora naczelnego TVN24 Brygida Grysiak, która w imieniu redakcji odebrała nagrodę.
– To nie był dla nas łatwy czas, ale nie o nas w tym wszystkim chodzi. Chodzi o to, jak rozumiemy dziś dziennikarstwo i jak rozumiemy wolność, niezależność mediów i wreszcie jak rozumiemy odpowiedzialność za słowo i obraz, gdzie kończy się dziennikarstwo, a zaczyna propaganda – tłumaczyła wiceszefowa TVN24.
– Wszyscy, jak tutaj jesteśmy, zapisujemy się w historii mediów w Polsce i to historia nas oceni. My redakcyjnie wierzymy, że tak jak w życiu, tak w naszym przepięknym zawodzie, warto być przyzwoitym. Dziennikarze nie są po to, żeby podobać się politykom, ale po to, żeby zadawać im ważne i trudne pytania w państwa imieniu, w imieniu naszych widzów, w trosce o dobro wspólne, o interes społeczny i wreszcie: w trosce o człowieka w potrzebie – wyjaśniła Grysiak.
Podczas wręczenia nagrody obecny był przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski. Grysiak nawiązała do przedłużonej niedawno koncesji dla pierwszego polskiego kanału informacyjnego. – Z satysfakcją przyjęliśmy decyzję Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, która w szczególnym tempie i trybie przedłużyła nam koncesję, przyznając jednocześnie, że jesteśmy nie tylko w prawie, ale także, co szczególne dla nas istotne, w standardach – stwierdziła wicenaczelna kanału.
TVN24 miał we wrześniu br. 5.06 proc. udziału w rynku, co oznacza wzrost o 1,81 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem ub.r. – wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.