Na początku lipca „Presserwis” otrzymał informację, że któraś z firm powiązanych z Grupą PZU jako pierwsza przeprowadziła due diligence spółki Gremi Media (analizę przedsiębiorstwa w celu jego wyceny przez potencjalnego inwestora). Państwowa firma wtedy zaprzeczała, ale nasz informator znający szczegóły negocjacji twierdzi, że obok Wirtualna Polska Holding i Grupy Polsat Plus – o których w piątek informował serwis ISB News – w grze jest też firma z Grupy PZU.
Grzegorz Hajdarowicz już w lipcu informował, że planuje sprzedaż „Rzeczpospolitej” oraz „Parkietu” i nie wykluczył wtedy, że może je nabyć jedna z państwowych spółek. „Oczekiwanie, że będę umierał na barykadzie przy tupaniu i gwizdaniu, oraz takiej nagonce, jaka jest na mnie, jest chyba oczekiwaniem mało zasadnym” – powiedział w wywiadzie dla Press.pl.
Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media, nie komentuje procesu, który jak wyjaśnia, jest poufny. I zwraca uwagę, że pytania odnośnie do sprzedaży Gremi Media powinny być zadawane właścicielowi spółki. Ten z kolei w lipcu stwierdził, że pytania należy kierować do zarządu spółki.
Doradcą KCI, większościowego właściciela Gremi Media, w zakresie przeglądu opcji strategicznych, w tym ewentualnej sprzedaży udziałów, jest firma konsultingowa Deloitte. Deloitte ma przygotować i przeprowadzić proces sprzedaży akcji Gremi Media, które posiada KCI. Sprzedaż ma nastąpić w drodze otwartego procesu pozyskiwania ofert od zainteresowanych