Serwis lokalny dotyczący Kalisza i okolic będzie podlegał poznańskiej redakcji „Gazety Wyborczej”, a Elbląga – trójmiejskiej.
– Kontynuujemy prace nad projektem poszerzania treści lokalnych „Wyborczej” i tworzenia serwisów Wyborcza.pl poświęconych kolejnym polskim miastom – mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Mikołaj Chrzan, wicenaczelny „Gazety Wyborczej” i szef jej redakcji lokalnych. – Obecnie trwają intensywne przygotowania do startu serwisów w Elblągu i Kaliszu – planujemy uruchomić je w ciągu najbliższych dwóch miesięcy. O szczegółach będziemy informować tuż przed premierami serwisów w sieci – dodaje.
28 lipca ruszył lokalny serwis Wyborcza.pl poświęcony Rybnikowi i jego okolicom, wcześniej w tym roku uruchomiono także strony dotyczące Zakopanego, Wałbrzycha i Koszalina. – Jesteśmy zadowoleni z ich wyników i powstających na ich potrzeby materiałów, a przede wszystkim z dołączenia do redakcji kolejnych reporterów miejskich, którzy trzymają rękę na pulsie wydarzeń w swoich regionach. W ostatnim czasie najlepsze wyniki spośród nowo powstałych serwisów notowała „Wyborcza Zakopane” (Zakopane.wyborcza.pl). Sprzyja temu zainteresowanie stolicą Tatr i całym Podhalem turystów z różnych zakątków kraju oraz oczywiście świetna praca naszego lokalnego zespołu – mówi Chrzan.
Rozwijać to, co rentowne
Wyborcza.pl to największy w Polsce medialny serwis subskrypcyjny, który jednocześnie zajmuje 25. na świecie pod względem liczby subskrypcji (wg FIPP). Na koniec czerwca 2021 r. społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania „Gazety Wyborczej” liczyła ponad 258 tys. Serwis prezentuje treści przygotowywane przez redakcję „Wyborczej” – teksty, materiały wideo, podcasty, reportaże multimedialne. Są one także dostępne w aplikacji mobilnej oraz w wersji na czytniki.
Agora mocno inwestuje w cyfrowe subskrypcje. Według prognoz, jeszcze w tym roku spółka chce ze sprzedaży papierowej „Wyborczej” mieć 66 mln zł przychodu, a z subskrypcji – 45 mln zł. Firma przewiduje, że trend wzrostu przychodów z prenumerat cyfrowych będzie rósł i już w przyszłym roku przewyższą one sumę ze sprzedaży drukowanej wersji tytułu. Jak wynika z przewidywań, w 2022 roku Agora chce zarobić na sprzedaży papierowej „Wyborczej” 60 mln zł i aż 70 mln z subskrypcji, a rok później odpowiednio 55 mln zł i 91 mln zł.
W pierwszym kwartale br. przychody sprzedażowe grupy Agora zmalały rok do roku o 49,6 proc. do 146 mln zł, a strata netto pogłębiła się z 47,1 do 59,4 mln zł.
W czerwcu 2021 roku średnie rozpowszechnianie ogółem „Gazety Wyborczej” wyniosło 54 532 egz. i zmalało o 18,31 proc. w porównaniu do czerwca 2020 roku. Natomiast na koniec czerwca z subskrypcji cyfrowej „Gazety Wyborczej” (Agora) korzystało 258,2 tys. użytkowników, o 6,1 proc. więcej niż rok wcześniej, a kwartalne wpływy z subskrypcji zwiększyły się o 22,5 proc.