Sebastian Ogórek nowym szefem Wyborcza.biz

Odchodzi Wojciech Pelowski związany z Agorą od 20 lat

Sebastian Ogórek i Wojciech Pelowski

Od października nowym szefem serwisu ekonomicznego Wyborcza.biz będzie Sebastian Ogórek, wieloletni dziennikarz i wydawca w Wirtualnej Polsce. Zastąpi na tym stanowisku Wojciecha Pelowskiego, który odchodzi z firmy.

Nowym szefem Wyborcza.biz od października będzie Sebastian Ogórek. – Przychodzę do zespołu pełnego wspaniałych dziennikarzy ekonomicznych. Chcę wnieść swoje wieloletnie doświadczenia w internecie do redakcji gospodarczej „Gazety Wyborczej” oraz Wyborcza.biz. To dla mnie niesamowicie ciekawe wyzwanie i projekt, w który angażuję się z wielką radością – mówi Sebastian Ogórek.

11 lat w Wirtualnej Polsce

Ogórek z Wirtualną Polską związany był od 2010 r. Pracował tam jako dziennikarz i wydawca serwisów finansowych. W 2016 r. został wicenaczelnym, a dwa lata później naczelnym serwisu Money.pl. Wcześniej pracował m.in. w Polskim Radiu, „Pulsie Biznesu” oraz Radiu Kampus. Jest prowadzącym i współautorem cyklu wideo data journalism „Statistica”. Przez wiele lat prowadził też codzienny ekonomiczny program „Money. To się Liczy”.

Pod koniec czerwca br. informowaliśmy, że Ogórek przejdzie do WP Magazynu. Miał wzmocnić zespół swoim wieloletnim doświadczeniem jako dziennikarz i wydawca.

Sebastian Ogórek jest laureatem Nagrody im. Mariana Krzaka przyznawanej przez Związek Banków Polskich. W 2019 r. razem z Mateuszem Ratajczakiem był nominowany do Grand Press w kategorii reportaż za tekst „Dżekpot”. Z kolei w 2015 r. był nominowany do nagrody PAP im. Ryszarda Kapuścińskiego za tekst „Kenijczyk za 4 tys. zł. Tak się zarabia na biegach w Polsce”.

Redakcja chce współpracy z Pelowskim

Dotąd serwisem Wyborcza.biz kierował Wojciech Pelowski. W „Gazecie Wyborczej” pracował od 2001 r. Zaczynał jako dziennikarz w krakowskim oddziale, był tam także szefem działu miejskiego. Współpracował z „Dużym Formatem” oraz działem gospodarczym. W 2014 r. został redaktorem naczelnym wrocławskiego wydania dziennika. Rok później objął funkcję wydawcy regionalnego „Gazety Wyborczej” (Kraków, Kielce, Rzeszów i Radom). Odszedł z firmy w 2018 r.

Wrócił do niej w kwietniu 2020 r., gdy w „Wyborczej” połączono działy Gospodarka, Mój Biznes i Technologie, tworząc nowy dział generujący informacje gospodarcze. Kierował nim właśnie Wojciech Pelowski.

– Dziękuję za zaproszenie do Gospodarki. Powinienem pewnie podsumować ten czas liczbami, ale nie da się nimi opowiedzieć ekonomii. Bo gospodarka to ludzie, a Gospodarka w „Wyborczej” to super ludzie. Cieszę się, że po tych kilkunastu miesiącach zespół połączonych działów ekonomicznych jest zaszczepiony nie tylko na COVID-19, ale na sporo innych plag – komentuje zmianę Wojciech Pelowski.

Jak się nieoficjalnie dowiadujemy, redakcja zamierza dalej współpracować z dziennikarzem. Na razie są ustalane szczegóły.

Wyborcza.biz na szóstym miejscu

Według danych z badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w czerwcu br. serwis Wyborcza.biz odwiedziło 2,66 mln internautów, co przełożyło się na 9,15 proc. zasięgu i zajął szóste miejsce wśród witryn dzienników ogólnopolskich. Wyżej notowane były strony internetowe „Super Expressu”, „Faktu”, „Gazety Wyborczej”, „Rzeczpospolitej” i „Dziennika Gazety Prawnej”.

„Gazeta Wyborcza” w pierwszej połowie br. zarobiła na reklamach 85,7 mln zł (wzrost o 32,2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2020 r.).

Pod koniec czerwca Wyborcza.pl miała 258,2 tys. subskrybentów. W czerwcu średnie rozpowszechnianie ogółem „Wyborczej” wyniosło 54 532 egz. (spadek o 18,31 proc.).